Google încearcă să profite de ceea ce numeşte „întreruperile frecvente şi severe” ale serviciilor Microsoft 365, oferind companiilor soluţii alternative precum email, stocare în cloud şi videoconferinţe în caz de nefuncţionare a platformei Microsoft. Noul plan al gigantului de căutare, denumit Business Continuity, permite rularea Google Workspace în paralel cu Microsoft 365, astfel încât, dacă apare o defecţiune, firmele pot trece imediat la Gmail şi Google Meet în loc de Outlook şi Microsoft Teams.
„Workspace, cu sprijinul partenerilor noştri, va sincroniza emailuri, calendare, chat-uri şi alte date cu Microsoft 365, astfel încât informaţiile să fie disponibile exact acolo unde au nevoie organizaţiile, fără a fi necesară o migrare completă”, a explicat Google. „Acest lucru poate proteja activitatea de întreruperi care afectează operaţiunile de bază şi relaţiile cu clienţii.”
Compania subliniază că „nu este o chestiune de dacă, ci de când şi pentru cât timp” vor apărea probleme la Microsoft 365, indicând spre contul Microsoft 365 Status de pe platforma X (fostul Twitter), care raportează în mod regulat incidente şi întreruperi. Ultima defecţiune majoră a avut loc pe 8 octombrie, la doar câteva zile după o modificare de configurare ce a provocat probleme de conectare la căsuţele de email.
Pe lângă soluţia de continuitate — care permite utilizarea simultană a Gmail cu Outlook —, Google lansează şi un pachet numit Work Transformation Set, destinat companiilor care sunt „pregătite să renunţe la dependenţa de Microsoft şi la incidentele sale de securitate”. Acest pachet combină Workspace şi Gemini AI, oferind şi opţiunea de integrare cu servicii de identitate precum Okta.
Rivalitatea dintre Microsoft şi Google nu este nouă. Cele două companii îşi dispută public supremaţia de peste un deceniu. Anul trecut, Microsoft a acuzat Google că s-ar afla în spatele unor „campanii din umbră” menite să submineze credibilitatea afacerii sale de cloud. Cu mai bine de zece ani în urmă, Microsoft lansa chiar şi campania Scroogled, o serie de reclame care prezentau Google drept un „adversar politic” şi acuzau compania că spionează utilizatorii.