18 MAI 2024 - Monitorul de Galați - Ediție regională de sud-est Galați Brăila Buzău Constanța Tulcea Vrancea
Modifică setările cookie-urilor
Monitorul de Galati iOS App Monitorul de Galati Android Google Play App
150 de asociaţii, încă în „grija” administratorilor fără atestat
150 de asociaţii, încă în „grija” administratorilor fără atestat

Acesta este semnalul de alarmă tras de reprezentanţii Primăriei Galaţi prin intermediul unui comunicat de presă, în care se precizează faptul că asociaţiile de proprietari au obligaţia să angajeze numai administratori atestaţi şi să depună semestrial la primărie situaţia financiară a asociaţiei.  Practic, numărul asociaţiilor de proprietari administrate cu „cântec” este relativ mare, în comparaţie cu numărul total de asociaţii din oraş, care se ridică la 723. „Potrivit evidenţelor Primăriei, în Galaţi există 723 de asociaţii de proprietari. În urma examenelor de atestare de până acum, au fost emise 386 de certificate. Dintre administratorii atestaţi, doar 278 îşi desfăşoară activitatea în cadrul asociaţiilor de proprietari din oraş, în timp ce 150 de asociaţii au angajaţi administratori fără atestat. Potrivit normativelor în vigoare, preşedinţii asociaţiilor de proprietari care menţin în funcţie sau angajează administratori fără atestat sunt pasibili de amenzi cuprinse între 500 şi 3.000 lei”, se arată în comunicatul de presă. În comunicat nu se precizează însă dacă au fost aplicate sancţiuni în cazul asociaţiilor de proprietari care nu au respectat legea, lucru care ar fi normal deoarece doar semnalele de alarmă trase de-a lungul anilor par să nu fi avut vreun efect. „Totodată, conform HCL 527/2013, privind aprobarea Regulamentului de înfiinţare, organizare şi funcţionare a asociaţiilor de proprietari din municipiul Galaţi, asociaţiile de proprietari au obligaţia de a  depune situaţia soldurilor elementelor de activ şi pasiv, întocmită potrivit Ordinului Ministrului Economiei şi Finanţelor, până la data de 31 martie a fiecărui an pentru intervalul 1 iulie - 31 decembrie şi până la data de 1 septembrie, pentru intervalul 1 ianuarie - 30 iunie. Situaţiile financiare se depun la Compartimentul pentru Relaţia cu Asociaţiile de Proprietari din cadrul Primăriei municipiului Galaţi, din strada Fraternităţii, nr. 1 (fostul sediu BRD). Preşedinţii asociaţiilor de proprietari care nu depun situaţia financiară în termenele prevăzute de reglementările în vigoare sunt pasibili de  amenzi cuprinse între 200 şi 2.500 lei”, se mai arată în comunicatul de presă remis de Primăria Galaţi.


Articole înrudite