×

Avertizare

JUser: :_load: Imposibil de încărcat utilizatorul cu ID: 296

35 de minori au cerut ajutor la Telefonul Copilului

 
Luni, 27 August 2012 03:00
Publicat în Comunitate
Evaluaţi acest articol
(0 voturi)
Tot mai multe apeluri sunt înregistrate de către echipa Asociaţiei Telefonul Copilului, numărul acestora fiind mai mare faţă de anul trecut. În primele şase luni ale anului 2012, au fost înregistrate 35 de cazuri din judeţul Galaţi, conform informaţiilor furnizate de Lavinia Mandache, reprezentantul Asociaţiei. 13 cazuri de abuz Cele mai multe probleme sesizate (13) au fost cele care au raportat o formă de abuz împotriva copiilor (molestare fizică, neglijare, abuz sexual). De asemenea, au fost recepţionate şi 10 cazuri care au solicitat consiliere psihologică, sesizându-se nevoie de comunicare a copiilor, lipsa unei relaţii între părinte şi minor, tulburare de comportament sau neînţelegeri în familie. Au existat şi cazuri de violenţă în familie (6 apeluri), precum şi copii care au avut nevoie de consiliere juridică (4 apeluri) în privinţa încredinţării minorului după un divorţ sau părăsirea ţării cu cel mic. Cele mai puţine cazuri, două la număr, au fost cele care au sesizat abandonul copiilor. Pentru a afla ce se întâmplă cu aceşti copii aflaţi la nevoie, am luat legătura cu Tania Calcan, purtătorul de cuvânt al Direcţiei Generale de Asistenţă Socială şi Protecţia Copilului (DGASPC) Galaţi, care ne-a spus că instituţia pe care o reprezintă este informată cu privire la aceste probleme şi se ocupă de ele, în limita competenţei. Cazurile ajung la DGASPC „Asociaţia Telefonul Copilului funcţionează la nivel naţional, iar apelurile pe zone sunt redistribuite. Astfel, cele din judeţul Galaţi ajung la noi şi demarăm imediat o anchetă. Unele cazuri sunt în derulare, altele sunt închise. În funcţie de situaţie, ne ocupăm de probleme. Dacă sunt de competenţa autorităţilor locale, le comunicăm acestora. De exemplu, în momentul în care primim o sesizare din mediul rural, anunţăm serviciul de asistenţă socială din cadrul primăriei din comuna respectivă, care se va ocupa de caz”, a explicat purtătorul de cuvânt al DGASPC. Asociaţia Telefonul Copilului este unica organizaţie non-guvernamentală care oferă, de 10 ani, servicii de consiliere, informare şi îndrumare atât copiilor, cât şi părinţilor. Telefonul Copilului 116 111 este disponibil înre orele 08.00 – 00.00, în fiecare zi a săptămânii.

Mai multe din această categorie:

Lasă un comentariu