Echipa de la Universitatea „Dunărea de Jos” din Galaţi care a reprezentat România la concursul Ecotrophelia Europe 2025 a câştigat premiul special pentru Strategie de Comunicare la festivitatea de la Anuga, Germania (Special Prize "Communication Strategy Award" of the EEIG ECOTROPHELIA EUROPE).
Este pentru prima dată când România obţine acest premiu special, adăugându-l într-o vitrină de performanţe – având deja în „vitrină” toate celelalte premii (I, II şi III).
Echipa care a purtat tricolorul în această prestigioasă competiţie reuneşte studenţi şi cadre didactice de la Facultatea de Ştiinţa şi Ingineria Alimentelor, Facultatea de Inginerie şi Facultatea de Economie şi Administrarea Afacerilor.
Produsul cu care Universitatea „Dunărea de Jos” din Galaţi reprezintă România la Ecotrophelia Europe 2025 se numeşte FoodCell – un snack proteic creat special pentru cei care duc un stil de viaţă activ şi iubesc mişcarea în aer liber.
FoodCell combină crackers crocanţi cu un dip cremos, având ca ingredient principal buttermilk-ul rezultat în urma producerii untului din smântână fermentată, reintegrat ingenios în fluxul de producţie prin filtrare. Acest proces valorifică principiile economiei circulare, reducând consumul de apă şi de energie şi limitând pierderile din industria lactatelor.
Atât sosul, cât şi crackers-urile conţin buttermilk şi proteine din zer, combinate cu făină de hrişcă, într-o formulă care asigură organismului aminoacizi esenţiali necesari refacerii rapide după efort. Produsul oferă proteine cu biodisponibilitate ridicată, carbohidraţi cu indice glicemic redus, fosfolipide, electroliţi şi flavonoide antioxidante, devenind o sursă echilibrată de energie pentru activităţile zilnice sau sportive.
Realizat exclusiv din ingrediente locale, bogate în nutrienţi, FoodCell este potrivit pentru persoanele cu intoleranţă la gluten şi se păstrează până la trei luni la temperatura ambientală, fără a necesita refrigerare. Gama include variante uşor picantă, picantă şi îmbogăţită cu vitamina D, adaptate diferitelor preferinţe de gust.
Ambalajul sustenabil, realizat din biopolimer reutilizabil, completează conceptul „food for adventure”, asigurând portabilitate, prospeţime şi un impact redus asupra mediului.
Ecotrophelia Europe reprezintă una dintre cele mai importante competiţii internaţionale de inovare alimentară, reunind anual cele mai bune echipe universitare din Europa. Evenimentul promovează creaţia de produse alimentare eco-inovative, realizate prin tehnologii sustenabile, procese de producţie cu impact redus asupra mediului şi concepte de business orientate spre economia circulară.
Concursul de anul acesta a reunit 18 echipe finaliste, câştigătoare ale etapelor naţionale, care şi-au prezentat produsele în faţa unui juriu internaţional format din experţi ai industriei alimentare, ai mediului de cercetare şi ai sectorului de afaceri.
Marele premiu a fost obţinut de echipa Belgiei, cu produsul Cornelia, un cornet crocant dedicate celor cu intoleranţă la lactoză, care se pot bucura de acum de orice îngheţată îşi doresc, informează Universitatea „Dunărea de Jos” din Galaţi.
Monitorul de Galaţi a informat despre această competiţie în articolul: https://www.monitoruldegalati.ro/comunitate/foto-universitatea-dunarea-de-jos-din-galati-reprezinta-romania-la-ecotrophelia-2025.html