04 MAI 2024 - Monitorul de Galați - Ediție regională de sud-est Galați Brăila Buzău Constanța Tulcea Vrancea
Modifică setările cookie-urilor
Monitorul de Galati iOS App Monitorul de Galati Android Google Play App
Şedinţa „de îndată” a aleşilor tecuceni, sfârşită de îndată
Şedinţa „de îndată” a aleşilor tecuceni, sfârşită de îndată
Sfârşitul de săptămână a venit cu o nouă reuniune a consilierilor municipali tecuceni, care au fost convocaţi la o sedinţă de îndată, cu o ordine de ,consistentă. Primele câteva proiecte de pe ordinea de zi, din cele şase, au trecut fără comentarii acide, ci doar cu intervenţii ,„în mers”, însă cel mai animat moment a fost cel în care s-a prezentat proiectul de hotărâre ce viza aprobarea organigramei şi a statului de funcţii ale aparatului de specialitate al primarului. Cel care a avut intervenţii a fost consilierul municipal Florin Vasiliu, preşedintele Organizaţiei PD-L Tecuci, care a precizat: „Studiind materialele am constatat că se face mai puţină administraţie şi mai multă politică. O parte dintre funcţionarii publici au dispărut, fiind în concedii medicale, alţii au dispărut de tot, unii au fost mutaţi de la un compartiment care nu s-a desfiinţat, apărând în noua organigramă în alt loc, contrar legii, fără aprobarea persoanei în cauză. Mai mult de atât, se observă o centralizare a activităţii şi ducerea tuturor factorilor de decizie numai la o singură persoană, la primar. Au apărut o serie de compartimente care nu îşi au rostul, multe posturi fiind vacante”.
Fără alte intervenţii, preşedintele de şedinţă a supus la vot proiectul în forma iniţială, constatându-se trei abţineri şi un vot împotrivă, cel al consilierului Florin Vasiliu. „Greşeala” făcută de Vasiliu a fost imediat sancţionată de primarul Daniel Gerhard Þuchel, care a intervenit: „Domnule Vasiliu, dumneavoastră aţi completat o declaraţie de interese la preluarea mandatului şi ar trebui să ştiţi că sunteţi incompatibil cu calitatea de a vota la o astfel de hotărâre, având în vedere faptul că soţia este în interes direct. Aveţi dreptul la obiecţii, însă nu puteţi vota. Aşa că nu avem niciun vot împotrivă”.
În ciuda nemulţumirilor, proiectul a trecut, noua organigramă urmând a fi aplicată în scurt timp. În aceste condiţii, aparatul de specialitate al primarului va avea 132 de posturi, din care 2 funcţii de demnitate publică, 94 de funcţii publice, din care 10 funcţii publice de conducere şi 84 de funcţii publice de execuţie, şi 36 de funcţii contractuale, care exercită activităţi care nu implică execrcitrea prerogativelor de putere. Aparatul de specialitate al primarului a fost structurat astfel: cabinetul primarului încadrat cu două funcţii contractuale angajate pe perioada mandatului primarului, aparatul permanent al Consiliului Local încadrat cu două funcţii contractuale angajate pe perioada mandatului Consiliului Local, 3 direcţii - arhitect şef, direcţia tehnică şi direcţia economică, 5 servicii, 1 birou şi 15 compartimente.


Articole înrudite