13 MAI 2024 - Monitorul de Galați - Ediție regională de sud-est Galați Brăila Buzău Constanța Tulcea Vrancea
Modifică setările cookie-urilor
Monitorul de Galati iOS App Monitorul de Galati Android Google Play App
Un tren unic, de epocă, expus în Gara Galaţi
Un tren unic, de epocă, expus în Gara Galaţi

Timp de cinci ani de acum înainte, gălăţenii vor putea admira în Gara Galaţi un tren de epocă, care era funcţional în Primul şi Al Doilea Război Mondial. Acesta asigura alimentarea cu combustibili pe linia frontului. Vagoanele sunt scoase din funcţiune din anii '50, iar locomotiva din anii '70. Trenul este unic deoarece are atât componentele originale cât şi pentru faptul că este funcţional dacă ar fi făcută revizia cazanului locomotivei. Pe lângă gălăţenii care au venit să vadă trenul, la inaugurare erau mulţi foşti mecanici care au mai lucrat pe acest tip de locomotivă. Era cât pe ce să se întâmple o nenorocire când unul dintre ei, urcat pe locomotivă, risca să atingă firele de înaltă tensiune. S-a oprit la timp.

29Trenepoca2

"Este un tren de epocă, un tren care a circulat în Primul Război Mondial şi a deservit linia frontului pe toată zona, de la Mărăşeşti, Mărăşti şi Oituz. Asigura combustibil, motorină şi benzină pentru autoturismele şi camioanele care deserveau frontul şi asigura depourile cu păcură pentru locomotivele cu abur. Trenul poate fi funcţional. Nu mai este funcţional pentru că a depăşit perioada de revizie, ca să spun aşa, a staţionat o perioadă îndelungată, cam 50 de ani. Locomotiva ar putea fi pusă în funcţie, cazanul este bun, după o revizie tehnică cu ridicare serioasă poate fi alimentată şi pus foc la cazan. La abur, randamentul era cam şase la sută, în condiţii de laborator era de 12 la sută, la electric randamentul era de 18 la sută de la centrală până la locomotivă, iar la diesel de vreo 28 la sută. Această garnitură mergea cu 60 km la oră. Scrie şi pe ea că iuţeala maximă este de 60 la oră, aceea este viteza. Din punct de vedere tehnic nu poate avea performanţe superioare locomotivelor actuale. Situaţia actuală cu care ne confruntăm este datorită infrastructurii şi a limitărilor de viteză, care trebuie respectate. Locomotiva s-ar putea să rămână numai cinci ani, s-ar putea să rămână mai mult, vagoanele vor rămâne aici că sunt ale Galaţiului. Locomotiva s-ar putea să fie cerută în altă gară să fie expusă sau să fie pusă în funcţiune, dar ni se va da alta", a spus Mihai Ştefan, manager CFR Marfă Galaţi. Vagoanele trenului au fost folosite pentru transportul de petrol şi alţi combustibili, în timpul Primului Război Mondial. Cel mai vechi vagon a fost construit în 1891, în Franţa, altul, în 1913, la Alcona şi altul, în 1916, la Nuremberg, iar locomotiva a fost construită de uzinele Malaxa, în 1934.


Articole înrudite