29 APRILIE 2024 - Monitorul de Galați - Ediție regională de sud-est Galați Brăila Buzău Constanța Tulcea Vrancea
Modifică setările cookie-urilor
Monitorul de Galati iOS App Monitorul de Galati Android Google Play App
Undă verde pentru demolarea garajelor
Undă verde pentru demolarea garajelor

Cele două proiecte iniţiate de primarul Marius Stan, legate de demolarea garajelor din Complexul Ancora şi din Micro 19 şi amenajarea zonelor cu locuri de parcare şi spaţii verzi, au primit undă verde în cadrul şedinţei de Consiliu Local care a avut loc săptămâna trecută. Aleşii locali, indiferent de culoara lor politică, au votat în unanimitate cele două proiecte, dar nu în forma iniţiată de primarul Stan, ci cu amendamentele propuse de către consilierii locali PSD, PNL şi PC, ceea ce înseamnă că iniţiativele lui Stan au suferit modificări, însă principalul obiectiv a rămas, şi anume faptul că garajele vor fi demolate iar în locul lor vor apărea spaţii deschise, cu zone verzi şi locuri de parcare. Marius Stan a spus că, dacă proiectele nu vor fi votate, el personal se va urca pe un buldozer şi va trece la demolarea lor, aducând şi argumentul legale în sprijinul acţiunii sale.
”Conform legii, garajele pot fi demolate prin dispoziţie de primar, iar eu am trimis deja somaţii celor care au garaje, deci în termen legal de 15 zile de la primirea somaţiilor tot vom trece la demolarea garajelor. Că se va face în baza proiectelor aprobate de dumneavoastră sau că le vom face în baza ordinului primarului, tot vom acţiona. Indiferent cum va evolua votul, peste 15 zile mă urc pe buldozer singur şi tot le demolez!”, a spus edilul şef.
Declaraţia lui Marius Stan a stârnit rumoare, dar Stan a spus că nu este o ameninţare, ci pur şi simplu i-a informat pe aleşi ce va face. „După demolare, tot dumneavoastră, aleşilor locali, vă va reveni responsabilitatea de a stabili planurile de reorganizare a zonelor”, a spus Stan.

Amendamentele depuse de PSD, PNL şi PC au primit undă verde

Primarul a acceptat ideea care a stat la baza amendamentului depus la cele două proiecte de grupurile de consilieri locali PNL, PSD şi PC, şi anume aceea că un studiu de fezabilitate ar trebui să aibă măcar două variante, astfel încât să se poată alege cea mai nimerită. Acest lucru l-a pecizat viceprimarul Florin Popa, liderul grupului de consilieri locali ai PSD, care a ţinut să-i atragă atenţia primarului că nu e adevărată afirmaţia că studiile de fezabilitate ar fi fost executate pro bono, ele fiind plătrite de la bugetul local. Mai mult, viceprimarul Popa a explicat faptul că legea trebuie respectată şi trebuie prezentate două variante la fiecare proiect, lucru care nu s-a întâmplat, acesta propunând înfiinţarea unui comitet tehnic care să studieze proiectele. Au luat cuvântul şi consilierii locali PNL, care au reafirmat că nimeni nu se opune demolării garajelor dar că totul trebuie făcut respectând legea. Consilierul local PDL Mihai Alin a prezentat un tabel cu câteva sute de semnături strânse de la gălăţeni în favoarea demolăii garajelor şi a precizat că proiectele de hotărâre trebuie redactate corect, pentru a fi validate de prefect.
„Bineînţeles, domnul arhitect Porumboiu poate să gândească încă o variantă de reamenajare a zonelor, inclusiv luând în calcul şi demolarea chioşcurilor de acolo”, a mai spus Marius Stan, care a mai spus că în Galaţi sunt 5.806 garaje, care ocupă 14 hectare de teren intravilan.
„În cazul garajelor din Mazepa, din cei care deţin în proprietate cele 91 de garaje, doar 56 au autoturisme. În plus, se vorbeşte de acei 20-24 de proprietari pe garaje şi terenuri. Ca să îi expropriez pentru cauză de utilitate publică, îmi trebuie în primul rând o hotărâre a CL, acesta este primul pas”, a mai spus Stan.
Arhitectul Sergiu Porumboiu nu a respins noua sarcină primită, şi anume de a găsi şi o a doua variantă la fiecare studiu efectuat deja, dar a mai propus ceva aleşilor locali: ”Nu aş lăsa la latitudinea proprietarilor de garaje dacă demolează ei sau Primăria, pentru că ne vom trezi că le demolează, dar lasă beciurile pe care le-au avut sub garaje şi pentru care nu au avut autorizaţie iar din acest motiv vom avea probleme atunci când ne vom apuca de lucrări”, a mai spus arhitectul Porumboiu.
Concret, în două săptămâni arhitectul Porumboiu trebuie să mai prezinte o variantă legată de demolarea garajelor din cele două zone, ambele variante, urmând să fie analizate în cadrul comitetului care va fi constituit la nivel de Primărie.


Articole înrudite