16 MAI 2024 - Monitorul de Galați - Ediție regională de sud-est Galați Brăila Buzău Constanța Tulcea Vrancea
Modifică setările cookie-urilor
Monitorul de Galati iOS App Monitorul de Galati Android Google Play App
Reamintim că aleşii locali au aprobat în cadrul unei şedinţe de Consiliu Local alocarea unei sume de bani în vederea efecturării unei expertize din care să reiasă ce lucrări ar trebui făcute pentru reabilitarea viaductului. Potrivit informaţiilor noastre, în urma expertizei efectuate a reieşit că pentru executarea lucrărilor ar fi necesare 2,5 milioane de euro, ceea ce ar presupune în principal lucrări efectuate la 2 piloni de rezistenţă care sunt afectaţi şi la partea de îmbinare, a doua soluţie fiind intrarea viaductului timp de 2 ani în reparaţii capitale, ceea ce ar presupune şi executarea de lucrări de asfaltare, suma necesară fiind de 10 milioane de euro în acest caz. În cazul în care viaductul ar fi închis pentru reparaţii capitale, traficul ar fi deviat spre  drumul de la Fileşti timp de 2 ani. Porivit informaţiilor noastre, reprezentanţii Primăriei Galaţi s-au întâlnit în luna februarie cu Bogdan Grecu, directorul lanţului de furnizori, pentru a discuta despre starea precară a viaductului şi despre soluţiile care ar determina modernizarea lui. Reprezentanţii Primăriei Galaţi au propus conducerii Combinatului să contribuie şi ei financiar cu o anumită sumă, ţinând cont că viaductul e folosit în interesul Combinatului, numai că până la ora aceasta Bogdan Grecu nu a dat niciun răspuns Primăriei, nefiind la fel de receptiv cum s-a întâmplat în cazul doleanţei celor de la Apă Canal legată de tariful plătit pentru apa potabilă pompată din Priza Dunării. Reprezentanţii Primăriei iau în calcul, în aceste condiţii, închiderea vaductului în vederea conservării, deoarece muncipalitatea nu poate aloca 10 milioane de euro pentru efectuarea lucrărilor de reparaţii capitale, iar circulaţia să fie redirecţionată spre drumul de la Fileşti.
„Viaductul scârţâie din toate încheieturile”
Ne-a declarat liderul sindicatului Solidaritatea, Gheorghe Tiber, care a mai afirmat că structura este şubrezită iar covorul asfaltic trebuie măcar cârpit. „La fel, şi balustrăzile trebuie schimbate. Sindicatul Solidaritatea a ridicat în urmă cu câteva luni problema stării viaductului în cadrul comisiei de dialog social şi a cerut să se ia măsuri, adică viaductul să fie consolidat şi reparat. Ne-am adresat Primăriei la acea şedinţă de dialog social să facă acest lucru, cei de la Primărie au vorbit cu cei din conducerea Combinatului, care este unicul beneficiar al acestui viaduct, solicitând să pună şi ei jumătate din suma necesară, mai ales că limita de proprietate a oraşului în această zonă a fost incertă în ultimii ani. Din câte am înţeles, reprezentanţii conducerii Combinatului nu au dat încă niciun răspuns şi asta înseamnă, în opinia mea, fie că nu îi interesează, fie că ştiu că în scenariul cel mai pesimist Combinatul ar mai urma să mai meargă cel mult 2 ani, iar în scenariul cel mai optimist încă 4 ani”, ne-a declarat liderul sindicatului Solidaritatea, Gheorghe Tiber.


Articole înrudite