29 APRILIE 2024 - Monitorul de Galați - Ediție regională de sud-est Galați Brăila Buzău Constanța Tulcea Vrancea
Modifică setările cookie-urilor
Monitorul de Galati iOS App Monitorul de Galati Android Google Play App
Vom avea sau nu tunel pe sub Dunăre?
Vom avea sau nu tunel pe sub Dunăre?
Discuţiile pe marginea acestui proiect au fost foarte aprinse, ţinând cont de faptul că pe lista obiectivelor de investiţii care ar urma să fie finanţate în urma accesării unui împrumut de către Primărie se afla un studiu de fezabilitate care urma să stabilească dacă se poate face sau nu tunel pe sub Dunăre, şi a cărui valoare a fost estimată la 10 milioane de euro. Practic, mărul discordiei l-a reprezentat faptul că aceşti bani ar putea fi cheltuiţi fără rost, în opinia consilierilor locali ai PSD, dacă studiul va scoate la lumină faptul că nu este oportun construirea unui tunel pe sub Dunăre, iar Primăria va suporta în urma unui împrumut această finanţare care nu va da roade. Consilierul local PSD Florin Popa a atras atenţia că o serie de studii de fezabilitate comandate în ultimii ani de CNADR au reprezentat o cheltuire fără rost a banilor publici. Consilierul local PSD Florin Popa a atras atenţia că accesarea împrumutului ar putea conduce la un grad de îndatorare prea mare a Primăriei, acesta afirmând că ar fi normal ca firma care doreşte să facă tunelul să suporte şi cheltuielile legate de întocmirea proiectului de fezabilitate. Primarul Marius Stan a declarat că lista de obiective de investiţii este doar una orientativă, ea trebuind însă trimisă până la un anumit termen pentru ca Primăria Galaţi să poată obţină o rezervare de la Ministerul de Finanţe pentru ca apoi să poate accesa împrumutul. La rândul său, consilierul local PPDD Galaţi Victor Malinovici a atras atenţia asupra faptului că oraşul moare, nu există investiţii şi trebuie găsite soluţii pentru dezvoltarea lui, construcţia tunelului subteran fiind una din ele. City-managerul Primăriei Galaţi, Aurel Vlaicu, a declarat că există o scrisoare de intenţie primită de la o firmă care doreşte să suporte costurile construirii tunelului subteran, acesta precizând că acest studiu de fezabilitate este unul complex, care va stabili dacă tunelul subteran se poate amenaja. City-managerul Primăriei Galaţi a spus că deoarece este vorba de cheltuirea unei sume mari de bani, şi anume 10 milioane de euro pentru plătirea studiului de fezabilitate care va fi făcut de o firmă de specialitate, soluţia pentru găsirea fondurilor ar fi emiterea de către Primărie a unei emisiuni de obligaţiuni.
Va putea fi construit, sau nu, un tunel pe sub Dunăre?
Consilierul local PNL Săvel Rotaru a spus că este necesară construirea unui tunel pe sub Dunăre, afirmând că el se ocupă de ani de zile acest subiect, şi a cerut să fie cooptat în echipa care se va ocupa de realizarea proiectului. „Văd că se discută mult despre acest subiect şi eu mă ocup de 9 ani de această problemă, de aceea aş dori să fiu cooptat în echipa care se va ocupa de proiect deoarece sunt singurul care ştiu despre ce este vorba. Subtraversarea Dunării trebuie să se discute într-un cerc de persoane care să ştie despre ce este vorba”, a mai spus consilierul local Săvel Rotaru. Consilierul local PC Gheorghe Bugeag, care a condus şedinţa, a ţinut să spună că nu are senzaţia că cineva s-ar opune construirii unui tunel subteran pe sub Dunăre, ci doar s-au dorit anumite clarificări legate de studiul de fezabilitate. Atunci când s-a trecut la votarea proiectului de hotărâre, cei care au votat pentru au fost consilierii PPDD Galaţi, PDL, PNL şi PC în timp ce consilierii locali ai PSD s-au abţinut, aşa cum au spus că o vor face dacă proiectul nu va fi scos de pe lista de investiţii finanţate din bani publici. În cadrul conferinţei de presă susţinute după terminarea şedinţei de Consiliu Local, primarul Marius Stan a spus că proiectul privind subtraversarea Dunării reprezintă o prioritate pentru municipalitate, afirmând că valoarea cheltuielilor pentru construirea unui tunel subteran este mai mică decât cea care presupune construirea unui pod peste Dunăre. Potrivit edilului şef al urbei, costul aferent unei linii de tunel, care va avea două sensuri, ar fi de 80 de milioane de euro. Una peste alta, atunci când a fost vorba de votarea unui proiect care ar putea avea o importanţă majoră pentru dezvoltarea Galaţiului, în funcţie de rezultatele acestuia, şi aici vorbim de posibilitatea construirii unui tunel pe sub Dunăre, USL Galaţi a rupt rândurile, consilierii PSD fiind cei care s-au aflat în opoziţie prin abţinerea de la vot.


Articole înrudite