06 MAI 2024 - Monitorul de Galați - Ediție regională de sud-est Galați Brăila Buzău Constanța Tulcea Vrancea
Modifică setările cookie-urilor
Monitorul de Galati iOS App Monitorul de Galati Android Google Play App
Criză de pe piaţa auto a pus dealerii de maşini într-o situaţie foarte delicată. Cum aproape nimeni nu le mai calcă pragul showroom-ului, trebuie să se reorienteze, trebuie să câştige bani, într-un fel sau altul. Şi s-au reorientat, reprezentaţii importatorilor şi dealerilor declarând în mai multe rânduri că vor pune accent pe activitatea de service pentru a câştiga bani.
E foarte bine, pentru că, în anii trecuţi, service-urile nu erau deloc ce trebuie. Dealerul câştiga oricum din vânzarea de maşini, aşa că, la serviciile de service, nu-i interesau problemele clienţilor. Se ajungea la timpi de aşteptare aberanţi pentru piese banale, lucrări făcute de mântuială sau programări târzii.
Bun, acum se pune accent pe activitatea de service, dar nu vă lăsaţi păcăliţi de ofertele tentante ale dealerilor şi mai ales de promisiuni. Ideea lor este să câştige bani, şi cum le trebuie o grămadă de revizii pentru a acoperi preţul unei maşini noi vândute (în ideea de a compensa), preţurile din service, indiferent la ce “oferta” sunt ele, sunt mari. Iar atunci când ai o maşină în garanţie şi trebuie neapărat să faci reviziile în service-urile autorizate (ale dealerilor), poţi ajunge să plăteşti mult mai mult decât ţi-ai imaginat şi decât ar fi cazul. Aşadar, nu strica deloc să ţinem cont de câteva aspecte, care ne pot “scoate” mai ieftin când ajungem în service, la reviziile obligatorii:
- maşina nu trebuie dusă neapărat în service-ul dealerului de unde ai luat maşina. Trebuie să suni la toţi cei din raza ta de domiciliu şi să-i întrebi de preţul pentru manopera. O să ai surpriza să găseşti diferenţe şi poţi alege service-ul care te avantajează.
- cumpără-ţi singur consumabilele, pentru că acestea se înlocuiesc la reviziile obligatorii! Service-ul nu are voie să-ţi refuze piesele, dacă acestea sunt agreate de producătorul maşinii. Aşa că le cumperi ţinând cont de asta, să fie originale şi agreate de producător. Bineînţeles că unii reprezentanţi ai service-urilor merg la intimidare şi spun că nu au voie să lucreze cu piesele clientului. Nu este adevărat şi trebuie să insistaţi!
- în principal, trebuie să cumpăraţi ulei, filtru de ulei şi filtru de aer. Căutaţi în special la magazinele online şi veţi găsi piese mai bune decât ce oferă service-ul şi la preţuri sensibil mai mici. Trebuie doar să faceţi dovada la service ca piesele sunt originale şi agreat de producătorul maşinii.
- mulţi recepţioneri la service insistă că trebuie să schimbaţi obligatoriu filtrul de polen. Nu este deloc adevărat. Dacă uleiul, filtrul de ulei şi cel de aer influenţează funcţionarea motorului, cel de polen are legătură doar cu calitatea aerului din habitaclu, nu are nici o treabă cu funcţionarea motorului. NU sunteţi obligaţi să-l schimbaţi şi trebuie să menţionaţi că nu-l vreţi schimbat (sau să insistaţi, dacă se fac presiuni). Evident, filtrul de polen îl puteţi cumpăra singuri de la un magazin specializat şi va fi mult mai ieftin decât în service. Poziţionarea lui este destul de simplă şi îl puteţi înlocui în 5 minute, în faţa blocului. Nu e nimic complicat, nu aveţi ce să stricaţi la maşină.
Ştiu că înseamnă puţină alergătura după piese, dar vă spun din experienţă că merită. Poţi ajunge să economiseşti bani de un plin de carburant la o singură revizie obligatorie.


Articole înrudite