13 SEPTEMBRIE 2025 - Monitorul de Galați - Ediție regională de sud-est Galați Brăila Buzău Constanța Tulcea Vrancea
Modifică setările cookie-urilor
Monitorul de Galati iOS App Monitorul de Galati Android Google Play App
Nu contează dacă ai sau nu nevoie, nu contează, uneori, nici dacă ai banii necesari, totul e să cumperi. Cât şi de ce e irelevant şi ajungem de multe ori la casă cu un coş plin, iar când îl descărcăm realizăm că nu aveam nevoie de cel puţin jumătate din lucrurile cumpărate, că - deh - erau la promoţie şi nu le puteam rata. Aşa că fie criza cât de rea, terapia prin shopping rezistă mai ceva ca fixativul dintr-o celebră reclamă. Shoppingul relaxează indiferent dacă e făcut la Milano sau în Micro 40, spun cunoscătorii, singura diferenţă fiind calitatea produselor cumpărate. Aşa că acum ne-am putea explica, încă o dată dacă e cazul, de ce sunt în continuare cozi în supermarketuri chiar dacă lumea se plânge că nu are bani. Ce-i drept, bani care să prisosească nu sunt, dar la cum stau lucrurile şi la câte nenorociri se pot întâmpla într-o zi, mai că ai zice că o plimbarea cu coşul printre raioane poate fi o formă de terapie. Scumpă şi asta, ce-i drept, dar terapie. Uneori, cozile din hipermagazine sunt aşa de mari, şi nu e Crăciun ori Paşti, de zici că ori s-a anunţat vreo mare nenorocire şi oamenii vor să îşi facă provizii, ori am ieşit în sfârşit din criză şi oamenii sărbătoresc prin shopping.
Însă nu toţi pot fi relaxaţi prin shopping. Unii mai rău se enervează când văd ce cheltuieli inutile au făcut, furaţi de mirajul fals al promoţiilor scrise cu litere mari printre raioane. Dar chiar dacă ar vrea să abandoneze aprovizionarea din market, omul tot are nevoie să o facă de undeva şi până la urmă ajunge tot la alt magazin. Furia consumistă poate deveni însă şi o boală greu de tratat când, uitând de ce îi poate oferi propriul buzunar, omul rămâne fără resurse cumpărând de-aiurea numai pentru că e supărat sau numai pentru că îşi spune că va cheltui banii. Şi va cheltui, ce-i drept, dar pentru altceva care, poate, îi este mai util decât ce ar agonisi fiind furat de reclame prin marketuri. Că e formă de terapie sau o formă de boală nu aş putea spune, dar furia de a cumpăra şi a consuma şi ce nu îţi trebuie nu pare să dispară, cât ar fi ea criza de grea şi a dracului.


Articole înrudite