Mai au dreptul companiile de telefonie să blocheze telefoanele în reţea? Recomandat

Sâmbătă, 09 Noiembrie 2019 00:00
Publicat în Mozaic
Evaluaţi acest articol
(0 voturi)

Dacă telefonul achiziţionat împreună cu serviciul de telefonie este codat în reţea, acest lucru trebuie scris clar în contractul încheiat cu compania de telefonie. De asemenea, în contract trebuie stipulate informaţii cu privire la posibilitatea şi condiţiile de deblocare a terminalului, precizează A.N.C.O.M.
Pe de altă parte, condiţiile standard minime de deblocare a terminalelor codate în reţelele de comunicaţii mobile au fost stabilite printr-un Cod de conduită, adoptat de principalii operatori de telefonie mobilă din România.

Când şi cum poţi solicita deblocarea telefonului

Poţi solicita deblocarea terminalului când îl cumperi sau oricând după aceea, pe baza facturii fiscale sau a certificatului de garanţie al terminalului.
Dacă vei cumpăra doar terminalul, fără alte servicii de comunicaţii electronice, operatorul îţi decodează gratuit terminalul achiziţionat.
Dacă ai obţinut terminalul într-un pachet promoţional sau la un preţ preferenţial şi vrei să îl decodezi înainte de expirarea perioadei minime prevăzute în contractul încheiat cu operatorul, va trebui sa achiţi atât tariful pentru operaţiunea de deblocare, cât şi suma stabilită ca penalitate pentru încetarea anticipată a contractului.
Dacă perioada minimă contractuală a expirat, plăteşti doar tariful de deblocare. Atenţie! Tariful de deblocare este stabilit de fiecare operator în parte.
Deblocarea se realizează în maxim 15 zile lucrătoare de la înregistrarea solicitării.
Operatorii vor debloca numai telefoanele care nu au depăşit durata medie de utilizare menţionată de producător în certificatul de garanţie. Deblocarea terminalelor mai vechi se va realiza numai în măsura în care operatorii dispun de resursele tehnice necesare.

Mai multe din această categorie:

Lasă un comentariu