Amendă de 14 milioane de euro pentru Orange România Recomandat

Marți, 08 Ianuarie 2019 16:53
Publicat în National
Evaluaţi acest articol
(1 Vot)

Consiliul Concurenţei a sancţionat Orange România SA cu amendă în valoare de 64.915.183 lei (aproximativ 14 milioane euro) pentru abuz de poziţie dominantă. Autoritatea de concurenţă a constatat că, în perioada 2011-2015, operatorul de telefonie a limitat accesul companiei Simplus Invest SRL la reţeaua sa de telefonie mobilă, blocându-i activitatea de transmitere a mesajelor comerciale către/de către clienţii Orange. Simplus Invest SRL este un integrator, adică o companie care intermediază transmiterea de mesaje comerciale prin numere scurte între anumite companii beneficiare şi clienţii operatorilor de telefonie mobilă. Pentru a-şi desfăşura activitatea, integratorii încheie contracte cu clienţi (companii care vor să transmită mesaje comerciale) şi cu toţi operatorii de telefonie mobilă, care le alocă numere scurte.
Mesajele comerciale au ca obiect atât transmiterea de mesaje publicitare (ex.: sunt puse la dispoziţia clienţilor informaţii referitoare la produse sau servicii sau se facilitează participarea la campanii promoţionale), cât şi efectuarea de plăţi (ex.: descărcare jocuri, televoting, plată parcare, donaţii etc.). Accesul la reţeaua Orange este indispensabil pentru integratori în vederea comercializării propriilor produse, întrucât Orange deţine cel mai mare număr de utilizatori pe piaţa de telefonie mobilă, iar beneficiarii doresc să aibă acces la toţi aceşti utilizatori.
În cadrul investigaţiei, Autoritatea de Concurenţă a constatat mai multe fapte ale Orange prin care a limitat accesul Simplus la reţeaua sa, cum ar fi: refuzul de a deschide noi servicii comerciale prin alocarea unor noi numere scurte, respectiv închiderea anumitor numere scurte.
„Companiile mari, care deţin poziţii dominante, trebuie să aibă un comportament nediscriminatoriu faţă de partenerii lor şi să creeze proceduri clare, transparente şi rezonabile pentru situaţiile ce justifică o limitare a accesului la reţeua sa”, a declarat Bogdan Chiriţoiu, preşedintele Consiliului Concurenţei.
În perioada 2012-2013, Simplus era principalul jucător din România pe piaţa de intermediere de transmitere de mesaje comerciale prin numere scurte. Acţiunile Orange au diminuat în mod semnificativ capacitatea acestui integrator de a concura pe piaţă, cifra de afaceri a Simplus diminuându-se în perioada 2012-2015 de aproximativ 5 ori.

Mai multe din această categorie:

Lasă un comentariu