30 APRILIE 2024 - Monitorul de Galați - Ediție regională de sud-est Galați Brăila Buzău Constanța Tulcea Vrancea
Modifică setările cookie-urilor
Monitorul de Galati iOS App Monitorul de Galati Android Google Play App
Accidentul provocat de Şerban Huidu evidenţiază – pentru a câta oară? – un fapt extrem de trist: străzile din România sunt adevărate „culoare ale morţii”. Econtext a publicat o analiză care arată că suntem pe ultimele locuri din UE la numărul de kilometri de autostradă şi la cât am construit în ultimii douăzeci de ani. Dar, dincolo de lungimea autostrăzilor, trebuie luat în considerare un aspect esenţial: calitatea lor, a autostrăzilor. Iar concluzia este că România are printre cele mai mai proaste şosele din blocul comunitar. Nu doar autostrăzi, ci şosele în general. Şi accidentul lui Huidu ne reaminteşte acest lucru, ne reaminteşte că străzile din România sunt printre cele mai periculoase din Europa. Iar numărul accidentelor mortale ne dovedeşte această concluzie dramatică.
O nouă analiză a Econtext arată câte persoane mor în România din cauza accidentelor rutiere şi compară situaţia din România cu situaţia din celelalte state europene, pentru a afla pe ce loc se afla România în UE după numărul de persoane ucise în accidente rutiere. Datele au fost compilate de Comisia Europeană şi sunt valabile pentru anul 2009, fiind cele mai noi date.
Pe prima poziţie la numărul de persoane ucise în 2009 în accidente rutiere se află Polonia. Astfel, accidentele de pe străzile Poloniei s-au soldat cu 4.572 de morţi. Franţa, Germania şi Italia se situează pe următoarele locuri, cu peste 4.000 de persoane care şi-au pierdut viaţa în urma accidentelor. Iar pe a cincea poziţie se afla ţara noastră: 2.796 de persoane au murit pe străzile din România în urmă cu doi ani (în 2010 au murit 2.377 de oameni în accidentele rutiere din ţara noastră, potrivit Poliţiei Române).
Accidente/număr de locuitori
Totuşi, aceasta statistică nu este pe deplin relevanta. Pentru a creşte gradul de claritate este nevoie să vedem care este rata accidentelor în raport cu numărul locuitorilor, pentru că Germania, Franţa, Italia au un număr ridicat de accidente, dar dacă le raportăm la numărul locuitorilor, situaţia se schimbă radical. Din nefericire, situaţia devine şi mai dramatică şi în cazul României. Aşadar, numărul morţilor la un milion de locuitori este cel mai ridicat în Lituania. Raportul este de 148 de morţi la 1 milion de locuitori. Pe locul al doilea se situează Polonia: 143 de morţi la 1 milion de locuitori. Iar pe trei se plasează România!


Articole înrudite