24 APRILIE 2024 - Monitorul de Galați - Ediție regională de sud-est Galați Brăila Buzău Constanța Tulcea Vrancea
Modifică setările cookie-urilor
Monitorul de Galati iOS App Monitorul de Galati Android Google Play App
Înmatriculările de autoturisme ecologice au crescut în România
Înmatriculările de autoturisme ecologice au crescut în România

Numărul autoturismelor "verzi", înmatriculate în România în primele 11 luni ale anului, a crescut cu 31,5% faţă de aceeaşi perioadă din 2022, în timp ce cota de piaţă a ajuns la 24,1%, arată datele publicate, miercuri, de Asociaţia Producătorilor şi Importatorilor de Automobile (APIA), pe baza statisticii Direcţiei Regim Permise de Conducere şi Înmatriculare a Autovehiculelor (DRPCIV).
La nivel general, din ianuarie până la finele lunii noiembrie 2023, înmatriculările de autoturisme noi au fost în creştere cu 13,8%, comparativ cu anul precedent.
Pe piaţa naţională în topul primelor zece mărci de autoturisme şi autovehicule comerciale, pe primul loc se află Dacia - cu 42.706 de unităţi. Pe poziţiile următoare se situează Renault - cu 13.878 de unităţi, Toyota (10.598), Volkswagen (10.251), Skoda (9.623), Ford (9.245), Mercedes Benz (8.318), Hyundai (8.183), Suzuki (4.420) şi BMW (4.320).
Conform datelor oficiale, autoturismele (care reprezintă aproximativ 83% din total) au consemnat, în luna noiembrie 2023, un volum de 10.994 de unităţi, cu 0,4% mai mult decât în luna similară din 2022.
În funcţie de tipul de combustibil al autoturismelor înmatriculate, în primele 11 luni din acest an, motorizările pe benzină înregistrează o scădere de 2,1% faţă de cota deţinută în acelaşi interval din 2022, până la o pondere de 63%. În ceea ce priveşte autoturismele echipate cu motoare diesel, acestea înregistrează o scădere de 1,2% de la un an la altul, şi deţin o cotă de 12,8% din total.
Pe de altă parte, autoturismele "electrificate", respectiv cele electrice (100% şi hibride plug-in), precum şi cele full hybrid (care dispun şi de propulsie electrică fără încărcare din sursă externă), ajung să deţină, la sfârşitul lunii noiembrie a acestui an, o cotă de piaţă de 24,1%, care depăşeşte cu 11,3% cota deţinută de motoarele diesel.
În această marjă, autoturismele full electrice deţin o cotă de 10,7% din piaţă, în perioada analizată, iar achiziţiile din această categorie au crescut cu 31,5%. În acest context, este de remarcat creşterea importantă a autoturismelor 100% Electrice (+50,4%) şi a celor plug-in hybrid (+44,7%) din totalul autoturismelor electrificate.
Clasamentul primelor cinci cele mai vândute autoturisme 100% electrice conţine următoarele modele: Dacia Spring - cu 6.365 de unităţi şi o creştere de 26,6% faţă de anul trecut, Tesla Model Y (1.905 unităţi, +700,4%), Tesla Model 3 (893 de unităţi, +27,8%), Renault Megane (763 de unităţi, +903,9%) şi Volkswagen e-UP! (470 de unităţi, +2,8%).
Potrivit sursei citate, maşinile plug-in au cumulat volume semnificative, cu o creştere de 44,7%, în primele 11 luni ale acestui an în comparaţie cu intervalul similar din 2022. La această categorie, în top regăsim Ford Kuga - cu 682 de unităţi (+120,7% comparativ cu primele 11 luni din 2022), Toyota RAV4 (336 de unităţi, +281,8%), Hyundai Tucson (324 de unităţi, +30,1%), Mercedes Benz GLE (302 unităţi, +33,6%) şi Renault Captur (291 de unităţi, +26%).
De asemenea, autoturismele Full Hybrid prezintă o creştere de 11,9%, de la un an la altul, iar în ierarhia celor mai vândute pe primul loc se află Toyota Corolla (2.096 unităţi, -7,7% faţă de 2022), Toyota C-HR (1.835 unităţi, -1,6% scădere) şi Toyota Yaris Cross (1.434 de unităţi, +102,3%).
Cele mai multe achiziţii de autoturisme în România au fost realizate de către persoanele juridice (58% din total), iar diferenţa de 42% le revine persoanelor fizice.
Pe segmentul autovehiculelor comerciale uşoare, în perioada ianuarie - noiembrie 2023, se consemnează o creştere a înmatriculărilor cu 16,1% faţă de acelaşi interval din anul anterior, notează Agerpres.


Articole înrudite