29 MARTIE 2024 - Monitorul de Galați - Ediție regională de sud-est Galați Brăila Buzău Constanța Tulcea Vrancea
Modifică setările cookie-urilor
Monitorul de Galati iOS App Monitorul de Galati Android Google Play App
Petenţi din Uniunea Europeană au reclamat anul trecut că Agenţia Naţională de Administrare Fiscală (ANAF) din România nu are o structură de lucru cu publicul capabilă să ofere asistenţă privind proceduri şi documente necesare. Potrivit Raportului de activitate al Solvit pe anul 2011, publicat de Ministerul Afacerilor Europene, petenţii au reclamat reţelei europene în cazul ANAF „lipsa unei structuri de lucru cu publicul care să poată oferi asistenţă cu privire la procedura şi documente necesare”.
De asemenea, petenţii au reclamat în cazul ANAF şi nerespectarea prevederilor Directivei 79/1072/CEE în sensul depăşirii constante a termenului de emitere a deciziei de rambursare a TVA şi de rambursare efectivă în cazul contribuabililor externi, termen prevăzut de directiva menţionată - şase luni de la depunerea completă a documentaţiei necesare.
Totodată, la casele judeţene de pensii şi asigurări sociale din România, petenţii au reclamat întârzieri nejustificate în comunicarea cu autorităţile altor state membre ale UE, în vederea stabilirii pensiei comunitare şi în eliberarea deciziilor de pensie naţională.
Şi Ministerul Sănătăţii a fost reclamat la Solvit, în anul 2011, una dintre criticile aduse fiind depăşirea frecventă a termenului de 30 de zile lucrătoare pentru eliberarea certificatului sau a documentului care atestă evaluarea formării de către autoritatea competentă.
Autoritatea Naţională de Reglementare în Domeniul Energiei a fost reclamată de petenţi pentru „lipsa adoptării Normelor tehnice pentru proiectarea, executarea şi exploatarea staţiilor de distribuţie gaz petrolier lichefiat la autovehicule, în aplicarea Codului Tehnic GPL”.
„Lipsa normelor tehnice nu permite instalarea şi utilizarea anumitor instalaţii de distribuţie GPL, inclusiv a unor instalaţii certificate CE în alte state membre”, au reclamat petenţii, potrivit raportului Solvit pe anul 2011.
În anul 2011, Solvit a primit reclamaţii de la petenţi şi faţă de Autoritatea Naţională pentru Administrare şi Reglementare în Comunicaţii (ANCOM) din România. Petenţii au reclamat că ANCOM le restricţiona furnizorilor de servicii de comunicaţii din alte state membre accesul pe piaţa românească.
Solvit este o reţea de soluţionare a problemelor, în cadrul căreia statele membre ale Uniunii Europene conlucrează pentru a soluţiona problemele survenite din cauza aplicării necorespunzătoare a legislaţiei privind piaţa internă de către autorităţile publice, fără utilizarea procedurilor juridice. Petenţii pot fi persoane fizice sau firme.


Articole înrudite