19 APRILIE 2024 - Monitorul de Galați - Ediție regională de sud-est Galați Brăila Buzău Constanța Tulcea Vrancea
Modifică setările cookie-urilor
Monitorul de Galati iOS App Monitorul de Galati Android Google Play App
Registrul Auto Român este acuzat de Asociaţia Sevice-urilor că interzice dreptul la muncă
Registrul Auto Român este acuzat de Asociaţia Sevice-urilor că interzice dreptul la muncă

Asociaţia Societăţilor de Service Auto Independente (ASSAI) trage un semnal de alarmă asupra unui ordin emis de Registrul Auto Român care îngreunează considerabil activitatea transportatorilor. Prin acest ordin se interzice dreptul la muncă al angajaţilor care nu au permis de conducere categoria C sau D, chiar dacă aveau doar activităţi aferente categoriei B, scrie Mediafax.

De fapt, Registrul Auto Român reglementeză printr-un ordin emis în octombrie 2019 cine şi cum să verifice aparatele tahograf care echipează autovehiculele comerciale destinate transportului de mărfuri sau persoane, în contextul apariţiei tahografelor inteligente.

Asociaţia Service-urilor critică însă acest ordin şi avertizează că îngreunează activitatea transportatorilor:
- împiedică accesul la piaţă pentru operatorii economici care sunt autorizaţi doar cu un singur importator, în condiţiile în care echipamentele necesare acestei activităţi sunt concepute în aşa fel încât să acopere toate modelele aparatelor aflate pe piaţă, acest lucru constituind de facto un monopol;
- limitează şi/sau interzice dreptul la muncă al angajaţilor care nu deţin permis de conducere categoria C sau D, în ciuda faptului că până la apariţia noilor reglementări aceştia îşi desfăşurau activitatea doar cu categoria B;
- interzice reprezentanţilor producătorilor de tahografe sau echipamente de testare, efectuarea cursurilor de pregătire pentru tahografele inteligente produse de ceilalţi producători;
- pune în imposibilitatea reautorizării operatorii economici care nu au angajaţi care deţin categoriile de permis mentionaţe mai sus, încalcand liberul acces la o activitate economică;
- impune reguli restrictive pentru activităţile desfaşurate prin intermediul atelierelor mobile, condiţionând o limită de 25 km faţă de alte ateliere fixe, susţine Asociaţia Service-urilor.

Drept urmare, transportatorii vor avea mult mai puţine opţiuni în selectarea unui prestator de servicii precum şi creşterea exponenţială a preţurilor serviciilor prestate. Potrivit Asociaţiei Service-urilor, această abordare nu este întâlnită la nivel european şi trebuie tratată cu mare atenţie deoarece au apărut deja distorsiuni prin defavorizarea şi excluderea de pe piaţă a multor firme, precum şi concedierea unor angajaţi.


Articole înrudite