02 MAI 2024 - Monitorul de Galați - Ediție regională de sud-est Galați Brăila Buzău Constanța Tulcea Vrancea
Modifică setările cookie-urilor
Monitorul de Galati iOS App Monitorul de Galati Android Google Play App
Vă mai amintiţi documentarul de la televiziunea Travel Channel numit Wild Carpathia din 2011, în care apărea şi Alteţa Sa Regală Prinţul Charles, şi care vorbea de frumuseţea ţării noastre, în unele locuri, nealterată de trecerea timpului? Ei bine, acela a fost primul episod de promovare a ţării noastre, pe care l-am primit ca bonus. Acesta trebuia să fie urmat de alte două episoade, care au fost blocate timp de doi ani. Primul reportaj Wild Carpathia a fost co-finanţat de Fondul European pentru natură, un ONG al cărei scop este de a proteja regiunile naturale sălbatice sever ameninţate din Europa.
„Am semnat contractul pentru două episoade pentru promovarea României. Nu am cifra exactă, dar este undeva în jurul a 900.000 de euro, din fonduri europene, pentru pregătirea episoaselor 2 şi 3. Primul episod, în care apărea şi Prinţul Charles, a fost bonus şi urma să fie realizate şi celelalte două episoade. La venirea mea în minister am găsit proiectul blocat de doi ani. Nu s-a vrut să fie continuat", a declarat pentru ECONOMICA.NET Maria Grapini, ministrul delegat pentru IMM, Mediu de Afaceri şi Turism.
Grapini ne-a mai declarat că Prinţul Charles a acceptat să apară şi în următoarele două episoade care vor fi realizate în paterneriat cu Travel Channel.
„Eu cred că acest parteneriat este benefic pentru România din două motive: primul, acela că am fi avut de suferit ca imagine, din moment ce proiectul era blocat şi am primit bonus primul episod, iar al doilea, pentru că avem nevoie de promovare. Eu am găsit proiectul la o valoare mult mai mare, dar am reuşit să-l negociez şi să obţinem o reducere", a mai declarat Grapini.
Cele două episoade vor fi realizate de Almond Films şi prezentate în 130 de ţări prin intermediul Travel Channel, vor fi traduse în 21 de limbi şi emise pe postul Naţional de Televiziune din România. Colaborarea mai presupune şi realizarea a 24 de clipuri promoţionale, prin care vor fi prezentate locuri uimitoare din România. Cele opt clipuri de trei minute şi 16 clipuri de câte un minut se vor concentra pe subiecte precum natura sălbatică, aventura şi turismul, potrivit unei ştiri apărute pe un site britanic de ştiri din domeniul televiziunii.
„Sunt extrem de recunoscător guvernului României pentru că a făcut acest lucru posibil. Ne va da o şansă de a arăta în continuare de ce România este o bijuterie în coroana Europei", a declarat prezentatorul Charlie Ottley.
Un eveniment de lansare va fi organizat de The European Nature Trust în Bucureşti pentru cel de-al doilea episod, pe 29 mai, iar lansarea în Marea Britanie va avea loc pe 5 iunie la Academia Britanică de Film şi Televiziune (BAFTA).


Articole înrudite