07 MAI 2024 - Monitorul de Galați - Ediție regională de sud-est Galați Brăila Buzău Constanța Tulcea Vrancea
Modifică setările cookie-urilor
Monitorul de Galati iOS App Monitorul de Galati Android Google Play App
Ameninţări, nepăsare şi cinism - ingredientele de succes ale transportului public privat gălăţean
Ameninţări, nepăsare şi cinism - ingredientele de succes ale transportului public privat gălăţean
Punctul de pe ordinea de zi legat de transportatorii privaţi a fost prilejul înfiinţării în sala de şedinţe a unui grup din partea operatorului „TRANSCRIS”. Aceştia s-au plâns că datorită neafilierii politice au devenit deja victimele celorlalţi operatori. Celebru printre transportatori, un oarecare Ghiţă pare un adevărat zmeu al vremurilor noastre. Oamenii reclamă faptul că Ghiţă îi ameninţă constant cu scoaterea de pe piaţă a transportului local. Presiunile au devenit concrete. Aceştia au parte de controale intense ale unor echipaje numeroase formate din personalul RAR-ului, Poliţiei rutiere şi ARR-ului, din componenţa cărora făceau parte inclusiv personaje cu funcţii de conducere. Echipajele respective i-au aşteptat pe traseu, numai pe ei, în Francezi, le-au confiscat parte dintre documente, scoţând pur şi simplu de pe traseu 8 maşini. Ghiţă le-ar fi spus în faţă că este prieten cu directorul RAR-ului, şi va reuşi să îi scoată de pe trasee.

Picătură în ocean

Singura consilieră care a catadicsit să discute într-una dintre pauze cu oamenii îngrijoraţi a fost conservatoarea Tincuţa Tercu. Aceasta a intervenit în şedinţa CL-ului cerând „nediscriminarea”. Conservatoarea a expus colegilor relatarea anterioară, pe care plenul nu o auzise în totalitate, purtătorul de cuvânt al operatorului amintit neavând suficient curaj să povestească în luarea de cuvânt susţinută în faţa plenului cele relatate. Însă în faţa câtorva jurnalişti şi ulterior a consilierei Tercu, oamenii şi-au spus păsurile.

Momentan nu vor fi suplimentate microbuzele

Deşi în urma licitaţiei au rămas multe maşini noi neacceptate pe vreun traseu, muncipalitatea nu are chef să îi accepte şi pe cei rămaşi pe margine. Nu importă sacrificiul făcut de ei pentru achiziţionarea maşinilor noi, din dorinţa de a se înscrie în cerinţele impuse de municipalitate acum, în perioadă de criză. Nu contează nici câte familii ajung muritoare de foame prin lipsa venitului pe care îl aducea anterior o maşină în 2 sau 3 case (proprietar, unul sau doi şoferi). Nu contează nici mai ales faptul că circulăm înghesuiţi în maşinile încinse, precum vitele cărate la grămadă.
Mircea Răzvan Cristea declara jurnaliştilor că în urma numeroaselor întâlniri avute cu operatorii, aceştia nu au căzut de acord privind suplimentarea microbuzelor. Întrebat dacă nu va ţine cont de solicitările imperioase ale cetăţenilor privind suplimentarea maşinilor pe unele trasee, viceprimarul liberal a confirmat, încercând ocolirea răspunsului, cât de mult a putut.

Doar un cincinal pentru transportatorii privaţi

Liberalul Mircea Răzvan Cristea susţine cu tărie că dacă muncipalitatea ar fi avut banii necesari achiziţionării mai multor autobuze second hand, în prezent nu ar mai fi existat nicio problemă. Licitaţiile obţinute vor fi valabile cinci ani. Cristea vrea să ne înghesuie pe toţi neposesorii de maşini mici în autobuzele pe care alţii le aruncă. Liberalul invocă pretextul transportului „atipic”, susţinând că în ţările civilizate autorităţile locale folosesc doar autobuze pentru transportul public şi nu microbuzele de care nu mai au acum loc pe străzile oraşului posesorii tancurilor urbane. Acum, aşa, fie vorba între noi, în ţările civilizate doar elevii, bunicii neputincioşi, homleşii, ori alte categorii neajutorate de persoane folosesc transportul public, cei activi putându-şi permite maşini personale.


Articole înrudite