07 MAI 2025 - Monitorul de Galați - Ediție regională de sud-est Galați Brăila Buzău Constanța Tulcea Vrancea
Modifică setările cookie-urilor
Monitorul de Galati iOS App Monitorul de Galati Android Google Play App
În pofida crizei, a coşului zilnic ce se subţiază pe zi ce trece, femeile din Europa nu uită de un element de bază al garderobei: încălţămintea. Piaţa europeană a încălţămintei, în valoare de 50 de miliarde de euro pe an, şi-a confirmat în 2011 statutul de lider mondial, scrie 20minutes.fr.
Această cifră implică 100 de euro cheltuiţi anual de fiecare european pentru 4,2 perechi de încălţăminte. Germania, Franţa, Marea Britanie, Italia şi Spania ocupă primele cinci locuri şi 70% din piaţă. În Asia, media nu depăşeşte 2,7 perechi pe an - deşi 90% din încălţămintea mondială se produce pe continentul asiatic şi numai 6% în Europa -, iar în America este de 5,8 perechi, arată un studiu postat pe site-ul Spartoo.com.
În Franţa, bărbaţii cumpără sub trei perechi de pantofi pe an, iar femeile se apropie de şase (5,7), fiind cele mai mari consumatoare din Europa. Ele se află pe locul doi în lume, după femeile din America. Podiumul pentru Vechiul Continent este completat de britanice - 5,4 perechi şi italience - 5,2.
Femeile din Europa nu numai că domină piaţa mondială de încălţăminte, ci au un anume specific şi excentricităţi naţionale. Franţuzoaicele sobre şi clasice optează pentru pantofii negri fără toc, dar nu evită nici espadrilele sau încălţămintea cu toc înalt. Britanicele poartă de preferinţă mocasini clasici cu modele mai rock, cum ar fi cizmele Dr Martens. Italiencele doresc să fie şic, adoptând modele elaborate, de marcă şi cu toc. Ibericele poartă mai ales espadrile şi încălţăminte deschisă. Femeile din Germania poartă orice fel de model, fiind atente la latura practică, în timp ce finlandezele şi polonezele vor să nu treacă neobservate. Europencele sunt toate de acord asupra unui produs: bascheţii de oraş din pânză se bucură de unanimitate pe Vechiul Continent.


Articole înrudite