05 MAI 2024 - Monitorul de Galați - Ediție regională de sud-est Galați Brăila Buzău Constanța Tulcea Vrancea
Modifică setările cookie-urilor
Monitorul de Galati iOS App Monitorul de Galati Android Google Play App
Oamenii ale căror nume de familie încep cu litera Z reacţionează mai repede decât cei al căror patronim începe cu A atunci când este vorba despre ceva de cumpărat, potrivit unui studiu al comportamentului consumatorilor publicat în Statele Unite şi menţionat de publicaţia franceză Le Point.
Cercetători de la Universitatea din Georgetown şi de la Şcoala de Comerţ Massey din Nashville cred că acest comportament este legat de şcoală: elevii ale căror nume încep cu primele litere ale alfabetului sunt primii la catalog şi, prin asta, au „dreptul” să facă totul primii. Experţii în marketing au împărţit un număr de persoane în patru grupe, în funcţie de prima literă a numelui de familie, şi le-au propus diferite oferte comerciale, valabile pe o perioadă limitată: o casetă cu vinuri, o minge de baschet sau un rucsac. Rezultatul a fost că grupul R-Z a răspuns cu aproape o oră mai devreme la propuneri faţă de grupul de persoane al căror nume începea cu una din primele litere ale alfabetului.
„Suntem de părere că cei mici se obişnuiesc să răspundă la inegalităţile care decurg din folosirea numelui lor de familie”, scriu autorii studiului apărut în Journal of Consumer Research, revistă specializată în studiile de marketing.
„Consumatorii ale căror nume încep cu litere de la sfârşitul alfabetului încearcă să ajungă în faţă, în timp ce cei de la începutul alfabetului sunt atât de obişnuiţi să fie primii încât nu sunt prea preocupaţi de ocaziile bune. Ei cumpără mai târziu”, adaugă cercetătorii.
Potrivit lor, această descoperire ar putea fi utilă firmelor care livrează produse la domiciliu în mai buna ţintire a consumatorilor prin corespondenţă sau telefon. Serviciile de marketing ar putea alege uşor din cărţile de telefon persoane ale căror nume încep cu ultimele litere ale alfabetului pentru a le propune, mai ales lor, oferte comerciale valabile pe o perioadă limitată.


Articole înrudite