09 MAI 2024 - Monitorul de Galați - Ediție regională de sud-est Galați Brăila Buzău Constanța Tulcea Vrancea
Modifică setările cookie-urilor
Monitorul de Galati iOS App Monitorul de Galati Android Google Play App
Copiii care vorbesc două limbi au o capacitate mai mare de derulare simultană a mai multor activităţi, dar au lacune de vocabular în ambele limbi, potrivit unui studiu canadian citat de ziarul Le Figaro.
La cererea Institutului naţional de sănătate din Statele Unite, doi psihologi canadieni de la Universitatea York din Toronto au efectuat un studiu asupra unui grup de vorbitori bilingvi. Concluzia a fost că un copil care vorbeşte două limbi are capacităţi crescute de a se ocupa de mai multe sarcini în acelaşi timp. Psihologii au analizat capacităţile cognitive a unui număr de 104 copii în vârstă de şase ani. O parte dintre ei erau anglofoni, iar o altă parte bilingvi (anglo-francezi, anglo-spanioli şi anglo-chinezi). Toţi învăţau în şcoli publice şi proveneau din medii economice şi sociale asemănătoare. Li s-au propus două exerciţii. Primul consta în apăsarea pe o tastă a calculatorului atunci când se derulau imagini de animale sau culori. Când răspunsurile erau limitate la una din cele două categorii, copiii răspundeau cu aceeaşi viteză, dar când trebuiau să treacă de la animal la culoare şi să apese pe o altă tastă, cei bilingvi executau mai repede mişcarea.
„Acest exerciţiu permite evaluarea capacităţii copilului de a efectua mai multe sarcini în acelaşi timp”, a afirmat Peggy McCardle, cercetătoare la Institutul naţional de sănătate a copilului de lângă Washington, care a finanţat proiectul. „Copiii bilingvi au în minte două serii de reguli lingvistice şi creierul lor este obişnuit să treacă rapid de la o limbă la alta”, a adăugat aceasta.
A doua serie de exerciţii a fost pe teme de gramatică, conjugare şi vocabular. La această probă, copiii anglofoni s-au descurcat mai bine deoarece dispuneau de un vocabular mai bogat şi mai extins decât al celor bilingvi. Trebuie menţionată o excepţie, şi anume cei hispano-englezi au înregistrat scoruri mai bune decât colegii lor chinezi şi francezi. Explicaţia ar fi că micuţii spanioli au frecventat o şcoală engleză, ceea ce le-a permis să-şi îmbogăţească vocabularul şi să înţeleagă mai bine subtilităţile limbii engleze.


Articole înrudite