Super-ştire de la doctorul Mihaela Bilic: Vitamina D nu funcţionează fără magneziu Recomandat

Vineri, 27 Mai 2022 13:18
Publicat în Sanatate
Evaluaţi acest articol
(0 voturi)

Statisticile mondiale reflectă faptul că mai mult de jumătate din populaţia globului are deficit de vitamina D şi că principalele cauze ale acestei carenţe ar fi o alimentaţie săracă în vitamina D şi expunerea insuficientă la razele soarelui. Însă studiile recente au scos la iveală un alt aspect. Vitamina D nu este folosită optim de organism dacă nivelul de magneziu este scăzut.

„Degeaba luăm suplimente, riscăm ca vitamina D să fie stocată în organism în loc să fie folosită eficient. Aportul optim de magneziu este de 420mg/zi pentru bărbaţi şi 320mg/zi pentru femei. Din păcate alimentaţia modernă nu acoperă nici jumătate din doza recomandată, prin urmare puţina vitamină D care circulă în sânge va fi incomplet utilizată fără magneziu. Carenţa de magneziu este un dezechilibru nutriţional recent şi are cauze multiple”, explică medicul Mihaela Bilic.

Aceasta enumeră principalele cauze:
- Modificarea obiceiurilor alimentare, consumul de produse rafinate, ultra procesate şi sărace în micronutrienţi sunt cauzele principale. În dieta zilnică întâlnim tot mai rar produse precum  fasole boabe sau linte, nuci sau migdale, tărâţe sau cereale integrale. Până şi banana, care este bogată în magneziu, a fost pusă la colţ de dragul siluetei.

- Stresul cronic şi somnul insuficient, de proastă calitate, cresc nevoile de magneziu. Stilul de viaţă alert şi dezechilibrat afectează sistemul nervos şi epuizează rapid rezerva de micronutrienţi. La asta se adaugă consumul de alcool care perturbă echilibrul acido bazic şi favorizează pierderea urinară de magneziu. Bolile cronice precum diabetul şi sindromul X metabolic, hipertensiunea şi nivelul crescut de colesterol sunt consumatoare de magneziu. Iar tratamentele medicamentoase cu antibiotice, diuretice şi antiacide au ca efect secundar o eliminare masivă de magneziu.

„Merită o să tragem un semnal de alarmă pentru magneziu, un mineral indispensabil funcţionării optime a organismului. Este implicat în peste 300 de mecanisme responsabile de metabolism şi este esenţial pentru activarea vitaminei D. Fără magneziu sistemul nervos îşi pierde echilibrul, oasele şi dinţii îşi pierd rezistenţa şi muşchii nu pot funcţiona. Contracţia musculară este dependentă de magneziu, iar activitatea inimii şi presiunea arterială sunt influenţate de nivelul lui în sânge. Corpul uman nu este capabil să sintetizeze magneziu, deci trebuie adus din alimentaţie. Care sunt cele mai bune surse? Pe primul loc avem seminţe şi oleaginoase: seminţe de dovleac, migdale, caju seminţe de pin, alune. Urmează apoi leguminoase: fasole boabe, soia, linte, năut şi quinoa. Dintre legume merită lăudat spanacul, iar la sectorul fructe banana e campioană. Cât despre suplimente, alegeţi sărurile organice de magneziu, în doze cuprinse între 100 şi 250 mg/zi”, ne sfătuieşte doctorul.

Mai multe din această categorie:

Lasă un comentariu