Regulatorii antitrust ai UE au acuzat astăzi Meta Platforms de neconformitate cu regulile tehnologice de referinţă, vizând noul său model de publicitate „plăteşte sau dă consimţământ”, care a atras deja critici din partea reglementatorilor de confidenţialitate şi a activiştilor.
Gigantul tehnologic a lansat serviciul de abonament fără reclame pentru Facebook şi Instagram în Europa în noiembrie anul trecut, afirmând că utilizatorii care consimt să fie urmăriţi beneficiază de un serviciu gratuit finanţat din veniturile publicitare, sau pot plăti pentru un serviciu fără reclame.
Comisia Europeană a declarat că alegerea binară încalcă Digital Markets Act (DMA), care încearcă să limiteze puterea companiilor mari de tehnologie.
A declarat că alegerea binară obligă utilizatorii să consimtă la combinarea datelor lor personale şi nu le oferă o versiune mai puţin personalizată, dar echivalentă, a reţelelor sociale Meta.
„Vrem să împuternicim cetăţenii să poată prelua controlul asupra propriilor lor date şi să aleagă o experienţă publicitară mai puţin personalizată”, a declarat şefa antitrust a UE, Margrethe Vestager, într-un comunicat, relatează Reuters.