29 APRILIE 2024 - Monitorul de Galați - Ediție regională de sud-est Galați Brăila Buzău Constanța Tulcea Vrancea
Modifică setările cookie-urilor
Monitorul de Galati iOS App Monitorul de Galati Android Google Play App
Judeţul Galaţi, plin de vitezomani. Patru amenzi pe oră, în 2021, aplicate de poliţişti de la Rutieră
Judeţul Galaţi, plin de vitezomani. Patru amenzi pe oră, în 2021, aplicate de poliţişti de la Rutieră

Potrivit raportului Poliţiei Rutiere Galaţi, în 2021, au fost aplicate 4 amenzi pe oră în judeţ, iar una din trei abateri a fost legată de depăşirea vitezei legale. Poliţiştii rutieri au aplicat 37.732 amenzi contravenţionale în 2021, o medie de peste 100 pe zi, valoarea sancţiunilor contravenţionale depăşind 14 milioane lei. Comparativ cu 2020, numărul amenzilor a fost cu aproape 4.000 mai mare, ceea ce înseamnă un plus de sancţiuni de peste 32%. 

Cel mai mare număr de amenzi au fost acordate pentru depăşirea regimului legal de viteză, aproape 11.000 sancţiuni, circa 29% din totalul sancţiunilor aplicate în 2021. Pe locul al doilea sunt amenzile aplicate şoferilor şi pasagerilor care nu purtau centura de siguranţă (5.604), iar pe locul al treilea, amenzile date pietonilor (2.222).

În continuarea clasamentului se mai află amenzile aplicate pentru defecţiunile tehnice (1.909), abaterile bicicliştilor (1.414), conducerea sub influenţa alcoolului (685), depăşirea neregulamentară (545), neacordarea de prioritate vehiculelor (490) sau neacordarea de prioritate pietonilor (415). Tot în anul 2021, au fost suspendate 4.349 permise de conducere şi 1.487 certificate de înmatriculare. Totodată, au fost întocmite 500 dosare penale pentru infracţiuni la Codul Rutier (OUG 195/2002 R).

Titi Aur, instructor de conducere defensivă şi fost pilot de raliuri a tras concluziile acestui raport îngrijorător, care au fost prezentate de dcnews.ro Titi Aur, instructor de conducere defensivă şi fost pilot de raliuri a tras concluziile acestui raport îngrijorător. 

”Este greu de apreciat dacă sunt multe sau puţine (amenzi - n.r.), în schimb, având în vedere ordinea din statistică pot să trag o concluzie privită cu ochiul omului de conducere defensivă. Ce pot să înţeleg? Înţeleg că viteza este pe primul loc, ceea ce mă duce cu gândul la lipsa de conştientizare a pericolului de către şoferi. Aceştia consideră că pot merge mai tare, că nu este nicio problemă. Pe locul doi este centura de siguranţă, sau lipsa ei la şofer şi pasageri, care din nou arată această lipsă de educaţie, lipsă de înţelegere şi de conştientizare a pericolului. Adică ”şi ce dacă nu am centura, centura oricum nu face mare lucru” şi, într-adevăr nu face nimic centura dacă nu ai accident, dar vedem de multe ori în accidente victime care ar fi putut să fie salvate de centură, victime care au fost aruncate din maşină, ceea ce înseamnă că nu au avut centura de siguranţă.

Iar la capitolul pietoni apare din nou această lipsă de educaţie, lipsă de înţelegere a pericolului. Pietonul, de cele mai multe ori, trece strada pe unde nu trebuie sau, cum am văzut în ultimele cazuri mult mediatizate, pe trecerile de pietoni fără să se asigure dacă nenea ăla care vine cu maşina opreşte sau nu. Asta înseamnă că pietonii nu înţeleg că nenea ăla cu maşina, ar putea să nu oprească la trecerea de pietoni din diverse motive: că e băut, că e drogat, că e neatent, că e în misiune, că nu îl ţine frâna. 

Şi atunci toate cele trei informaţii din statistică mă duc pe mine cu gândul în aceeaşi direcţie: lipsa de educaţie şi lipsa de conştientizare! Adică cei care merg pe stradă nu cred că lor li se poate întâmpla sau nici măcar nu se gândesc la asta.

Şoferii merg cu viteză, pasagerii şi inclusiv şoferii nu poartă centura de siguranţă, iar pietonii trec inconştient strada pentru că principala abatere asta este, au trecut strada pe unde nu trebuie. De asta suntem pe primul loc la accidente soldate cu morţi sau răniţi în Europa.

Tentaţia este să ne ducem repede în zona de coerciţie, să fie amenzi şi sancţiuni mai mari, lucru care într-adevăr sperie, dar îl sperie pe cel care e conştient că nepurtând centura de siguranţă este în pericol. În primul rând ar trebui să ne gândim că ni se poate întâmpla ceva rău atunci când mergem cu viteză, nu purtăm centura sau trecem strada pe unde nu trebuie. Abia al doilea motiv ar trebui să fie amenda, în sensul în care mă tem să nu primesc amendă. Asta nu este valabilă şi pentru cei care sunt teribilişti, adică cei care merg cu viteză excesivă, care merg băuţi sau drogaţi, care fac liniuţe. Acolo într-adevăr coerciţia îi poate opri, dar majoritatea o fac din lipsă de educaţie şi de conştientizare”, a spus Titi Aur în exclusivitate pentru DC News.

 

Sursa foto: Poliția Română


Articole înrudite