AJOFM Galaţi: Modelul documentelor pentru plata şomajului tehnic a fost aprobat de ministrul muncii şi solidarităţii sociale Recomandat

Marți, 03 Mai 2022 12:39
Publicat în Economie
Evaluaţi acest articol
(0 voturi)

Modelul tipizat al documentelor necesare angajatorilor pentru plata indemnizaţiei de şomaj tehnic reglementat de Ordonanţa de Urgenţă nr.36/2022 privind stabilirea unor măsuri de protecţie socială a salariaţilor în contextul conflictului armat din Ucraina, precum şi ca urmare a sancţiunilor internaţionale aplicate Federaţiei Ruse şi Belarusului a fost aprobat prin ordinul ministrului muncii şi solidarităţii sociale nr. 705 publicat în Monitorul Oficial din 20 aprilie 2022, anunţă Agenţia Judeţeană Pentru Ocuparea Forţei de Muncă (AJOFM) Galaţi.
"Luând în considerare faptul că activitatea unor angajatori a fost afectată ca urmare a declanşării conflictului din Ucraina şi impunerii sancţiunilor economice la nivel internaţional împotriva Federaţiei Ruse şi a Belarusului, a fost aprobată OUG 36/2022, prin care se instituie posibilitatea ca salariaţii acestor firme să beneficieze de indemnizaţia de şomaj tehnic, din bugetul asigurărilor pentru şomaj, începând cu data de 7 aprilie 2022 şi până la data de 31 decembrie 2022.
Indemnizaţia de şomaj tehnic se va acorda salariaţilor al cărui contract individual de muncă este suspendat temporar din iniţiativa angajatorului, conform art.52 alin (1) lit c) din Legea nr. 53/2003 - Codul muncii, şi se stabileşte ca valoare brută la 75% din salariul de bază corespunzător locului de muncă ocupat, dar nu mai mult de 75% din câştigul salarial mediu brut prevăzut de Legea bugetului asigurărilor sociale de stat pe anul 2022 nr. 318/2021.

Categorii de salariaţi

Categoriile de salariaţi care beneficiază de prevederile OUG 36-2022 sunt:
- salariaţii angajatorilor afectaţi economic în mod direct sau indirect ca urmare a conflictului din Ucraina şi impunerii sancţiunilor economice la nivel internaţional împotriva Federaţiei Ruse şi a Belarusului şi care înregistrează o diminuare a încasărilor cu un procent de minimum 20% raportat la încasările realizate în luna ianuarie 2022 sau la încasările realizate în luna similară a anului 2021;
- salariaţii angajatorilor supuşi sancţiunilor internaţionale care au fondurile sau resursele economice blocate prin ordin emis de preşedintele ANAF.
Indemnizaţia de şomaj tehnic se va calcula şi se va acorda proporţional cu numărul de zile în care activitatea a fost întreruptă sau redusă temporar.

Documente necesare

Documentele necesare acordării sumelor necesare plăţii indemnizaţiei de şomaj tehnic angajatorilor se depun de către angajator prin poştă electronică la agenţiile pentru ocuparea forţei de muncă, respectiv:
- cererea datată şi semnată de către reprezentantul legal al firmei însoţită de o declaraţie pe propria răspundere din care să reiasă că au fost afectaţi în mod direct sau indirect de imposibilitatea efectuării de tranzacţii comerciale cu operatori economici din Ucraina, Federaţia Rusă şi Belarus, ca urmare a efectelor generate de conflictul armat din Ucraina;
- balanţa de venituri şi cheltuieli aferentă lunii pentru care se solicită indemnizaţia, precum şi cea la care se raportează diminuarea sau, după caz, copia ordinului de blocare a fondurilor sau resurselor economice în domeniul sancţiunilor internaţionale, emis de preşedintele ANAF;
- lista persoanelor care urmează să beneficieze de această indemnizaţie.
Modelul cererii, al declaraţiei pe propria răspundere, precum şi al listei persoanelor care urmează să beneficieze de indemnizaţia de şomaj tehnic se pot descărca în format editabil pe site-ul www.anofm.ro , secţiunea „Formulare angajatori”", precizează AJOFM Galaţi.

Mai multe din această categorie:

Lasă un comentariu