29 APRILIE 2024 - Monitorul de Galați - Ediție regională de sud-est Galați Brăila Buzău Constanța Tulcea Vrancea
Modifică setările cookie-urilor
Monitorul de Galati iOS App Monitorul de Galati Android Google Play App
În contextul economic actual dificil, consumatorii sunt reţinuţi atunci când vine vorba de achiziţii majore.
Vânzările de electronice au scăzut în primele şase luni ale anului cu 10%, în cele mai mari ţări din Europa de Vest, respectiv Franţa, Germania, Italia, Olanda, Spania şi Marea Britanie, potrivit unui studiu realizat de GfK.
„În contextul economic actual dificil, consumatorii sunt reţinuţi atunci când vine vorba de achiziţii majore. Singura excepţie este Germania, caz în care retailerii au înregistrat o creţtere totală de 8,5% pentru vânzările de televizoare şi alte bunuri electronice. Cu toate acestea, anumite produse au avut evoluţii pozitive în toate ţările, cum sunt smart TV-urile, sound bar-urile de înaltă performanţă, căştile şi camerele cu obiective interschimbabile. În schimb, în unele domenii, concurenţa între produse tradiţionale, pe de o parte, şi cele telecom sau IT, pe de altă parte, se intensifică”, se menţionează într-un comunicat GfK.
Mai mult, potrivit sudiului, piaţa foto este şi ea slabită, cu o scădere a vânzărilor de 7% în primele şase luni.
Vânzările de televizoare, estimate la 38 milioane de euro
În ciuda Campionatul European de Fotbal, vest-europenii au cheltuit cu 9% mai puţin pe televizoare decât au făcut-o în prima jumătate a anului 2011.
Numai în Germania, piaţa de televizoare a fost în mod clar ajutată de acest eveniment sportiv, cu vânzări mai mari cu până la 14%. Totuşi, cererea a crescut considerabil în toate cele şase ţări analizate cu puţin timp înainte de a fi dat startul competiţiei. Creşterea vânzărilor este rezultatul ofertelor promoţionale din această perioadă.
„Preferinţele se îndreaptă în continuare spre modelele de dimensiuni mai mari şi având opţiuni sau caracteristici mai bune, cu toate că cele mai multe vânzări (22%) sunt încă generate de modelele de 32 de inch. În primele şase luni, cererea de televizoare inteligente a fost mare, cu vânzări în creştere cu 31%, până la 4,13 miliarde euro”, se mai arată în comunicat.
Pentru anul 2012 în ansamblu, GfK anticipează vânzări de 38 de milioane de televizoare pentru Europa de Vest, din care mai mult de 10 milioane de euro vor fi în Germania.
Concurenţă între MP3/MP4 playere şi telefoane mobile
Vânzările de dispozitive portabile audio au scăzut în primul semestru cu 17%, potrivit GfK, pe fondul concurenţei puternice din partea telefoanelor mobile, în special a smartphone-urilor, ceea ce face inutilă pentru mulţi consumatori deţinerea de playere MP3 şi MP4.
Smartphone-urile înlocuiesc dispozitivele de navigaţie prin satelit pentru automobile
Consumatorii din Europa de Vest cumpără mai puţine dispozitive electronice pentru autovehiculele lor. În prima jumătate a anului 2012, piaţa de electronice pentru maşină a suferit o scădere a vânzărilor cu 19%, deşi a fost relativ solidă în Marea Britanie (-5%), dar nu şi în Italia (-30%).


Articole înrudite