27 APRILIE 2024 - Monitorul de Galați - Ediție regională de sud-est Galați Brăila Buzău Constanța Tulcea Vrancea
Modifică setările cookie-urilor
Monitorul de Galati iOS App Monitorul de Galati Android Google Play App
Femeile din România preferă să lucreze ca angajat, iar datele statistice arată că antreprenoriatul feminin a înregistrat o scădere „dramatică”, potrivit studiului „Promovarea antreprenoriatului ca factor cheie pentru dezvoltarea economică”, realizat de Fondul Post Privatizare (FPP).
Documentul relevă că, la finele anului 2010, doar 11 la sută dintre femei mai vedeau o oportunitate în iniţierea unei afaceri, faţă de 42,9 la sută, la sfârşitul anului 2009.
Studiul arată, de asemenea, că magazinele alimentare reprezintă cea mai la îndemână afacere pentru întreprinzătorii români, cu un procent de 30,2% firme cu activitate de comerţ, înregistrate în 2010, şi respectiv 28,4 la sută societăţi înmatriculate în 2011. Pe locurile următoare se află societăţile din alte servicii, 23,3 la sută, agricultură, 17,5 la sută.
„Constatăm o lipsă de idei în spaţiul de business românesc. Cele mai multe iniţiative de afaceri sunt în domeniul comerţului şi, în mod special, al comerţului cu amănuntul. Oportunitatea întrevăzută de antreprenorii români constă într-un spaţiu bine plasat, care poate genera vad. Puţine dintre aceste iniţiative ajung însă să crească şi să depăşească limita de business butic”, explică Peter Barta, CEO al FPP.
Fundaţia Post-Privatizare (FPP) este cea mai importantă fundaţie pentru antreprenoriat din România. Creată în 1996 de Comisia Europeană, FPP este o organizaţie privată care promovează educaţia antreprenorială şi susţine iniţiativele destinate dezvoltării sustenabile a mediului de afaceri românesc - cu accent pe întreprinderile mici şi mijlocii şi start-up-uri - prin intermediul programelor sale de dezvoltare antreprenorială, îmbunătăţire a mediului de afaceri şi promovare a responsabilităţii sociale a întreprinderilor.

Articole înrudite