06 MAI 2024 - Monitorul de Galați - Ediție regională de sud-est Galați Brăila Buzău Constanța Tulcea Vrancea
Modifică setările cookie-urilor
Monitorul de Galati iOS App Monitorul de Galati Android Google Play App
Proprietarii de maşini care au contestat în instanţă taxa de primă înmatriculare câştigă procesele pe bandă rulantă. Oamenii îşi recuperează de la Ministerul Administraţiei şi Internelor banii plătiţi, dar solicită prefecturilor plata cheltuielilor de judecată. În timp ce avocaţii se îmbogăţesc de pe urma conflictului dintre proprietarii de maşini şi stat, prefecturile pierd aproape toate procesele privind taxa de prima înmatriculare auto.
Oamenii solicită înscrierea maşinilor în circulaţie fără a fi nevoiţi să plătească taxa de primă înmatriculare. Dacă au câştig de cauză, ei solicită Prefecturii plata cheltuielilor de judecată. În momentul de faţă, la Mureş sunt pe rol peste 200 de astfel de procese, iar în unele dintre acestea s-au plătit şi peste 10.000 de lei, în funcţie de cât a cerut petentul. Situaţia e similară şi la Braşov, unde 22% din procesele în care Prefectura este parte în calitate de pârâtă sunt intentate pentru taxa de primă înmatriculare. În ultimele nouă luni, aproape un sfert dintre procesele pe care le are instituţia sunt cele referitoare la taxa de poluare.
De când a fost impusă taxa de primă înmatriculare, românii au şi venit cu soluţia pentru a fenta acest tip de bir. Locuitorii din judeţele din sudul ţării scapă de taxa de primă înmatriculare pentru maşinile second-hand cumpărate din străinătate pentru că le înscriu în Bulgaria, unde taxa este modică.
Pentru maşinile vechi, taxa de primă înmatriculare ar putea creşte de la 1 ianuarie 2011, iar pentru cele noi ar urma să scadă, a anunţat la începutul lunii trecute Laszlo Borbely, ministrul Mediului. El susţine că persoanele care achiziţionează autovehicule vechi vor fi nevoite, probabil, să plătească o taxă de poluare mai mare decât deţinătorii de autoturisme noi. Grila de taxare va fi publicată în decursul acestei luni. Măsura îşi propune să încurajeze achiziţionarea de autoturisme noi, nepoluante. De la 1 ianuarie 2011, producătorii auto sunt obligaţi să producă numai maşini care să respecte standardul de poluare Euro 5.


Articole înrudite