29 APRILIE 2024 - Monitorul de Galați - Ediție regională de sud-est Galați Brăila Buzău Constanța Tulcea Vrancea
Modifică setările cookie-urilor
Monitorul de Galati iOS App Monitorul de Galati Android Google Play App
Noul album al Giannei Nannini scandalizează prin fotografia de pe copertă
Noul album al Giannei Nannini scandalizează prin fotografia de pe copertă
Cantautoarea Gianna Nannini, mama unei fetiţe de o lună, la vârsta de 54 de ani, a ales să îşi expună sarcina pe coperta noului album care va fi lansat marţi la Milano. Artista a fost criticată pentru decizia de a deveni mamă la o vârstă înaintată şi a decis să răspundă comentariilor cu o nouă provocare despre care a povestit într-un interviu acordat revistei „Tv Sorrisi e Canzoni” („Tv zâmbete şi cântece”) în ediţia de luni.
„Am ales să mă fotografiez în timpul sarcinii pentru că mă simţeam frumoasă”, a explicat Gianna Nannini. Mamă la vârsta de 54 de ani, artista a anunţat că fiica ei, în vârstă de aproape două luni, va fi botezată „în stil rock” la începutul turneului, în 29 aprilie, dar fără un rit religios. „Penelope (n.r. numele fetiţei) va avea destul timp să îşi aleagă singură religia”, a precizat cantautoarea. Rockstar-ul italian a dat de înţeles că nu exclude o nouă sarcină, în ciuda criticilor primite.
În interviu, artista a dezvăluit detalii din viaţa personală. Ea a povestit că a intrat cântând în sala de naşteri şi a continuat şi după naştere să îi cânte fetiţei melodia „Volare a voce bassa” („A zbura în şoaptă”) de pe noul album „Io e te” („Eu şi tu”), care va fi lansat marţi. Rebela Gianna Nannini s-a fotografiat în timpul sarcinii cu bluza ridicată şi a ales ca fotografia să reprezinte coperta noului album.
Cotidianul catolic „Avvenire” a comentat în ediţia de duminică decizia provocatoare a artistei. Editorialista Marina Corradi a scris că, prin fotografie, Nannini „oferă o imagine a maternităţii ca o putere absolută. Mesajul pe care îl transmite este că un copil se poate concepe oricând se vrea. Mă izbeşte exploatarea imaginii unei sarcini în scopuri publicitare. «Burtica» nu este o marfă”.
Din punct de vedere al mesajului publicitar, specialiştii în domeniu nu consideră fotografia în timpul sarcinii cea mai bună alegere. Alessio Fronzoni, administrator al agenţiei de publicitate Lowe-Pirella-Fronzoni din Milano, a mărturisit pentru cotidianul Corriere della Sera că „celebrarea unui moment personal poate avea efect pe moment, dar după luni de la consumarea acestuia, este inutil. Gianna Nannini ar fi putut să se fotografieze cu fetiţa nou-născută şi ar fi avut un rezultat excepţional”.
Nici sociologii nu sunt de partea artistei. Profesorul Mario Abis de la Universitatea IULM din Milano a declarat pentru cotidianul Il Messaggero că gestul artistei este „o comunicare agresivă, cu toate că maternitatea este un subiect de discuţie antic. În cazul lui Nannini, nu este mama care vorbeşte cu formele sale împlinite, ci femeia care revendică o sarcină într-o dimensiune narcisistă, egoistă, unde dispare ideea de familie”.

Articole înrudite