Este important ca orice turist să poată spună o poveste despre România, iar conceptul de social-media reprezintă unul dintre canalele de promovare a ţării noastre în exterior, a declarat vineri Florin Jianu, ministrul pentru IMM-uri, Mediul de Afaceri şi Turism.
"Pentru a marca Ziua Mondială a Turismului, am organizat manifestarea "poVEŞTI din România", în cadrul căreia sunt prezentate şi premiate cele mai bune filme scurte, de maximum cinci minute, ce promovează oamenii, valorile, atracţiile şi patrimoniul turistic natural şi cultural extrem de bogat al ţării noastre. Consider că este important ca orice turist să poată spune o poveste despre România, iar promovarea ţării noastre prin intermediul turiştilor este mai eficientă faţă de cazul când am apela la un specialist", a spus Florin Jianu.
Ziua Mondială a Turismului este sărbătorită pe întreg mapamondul, prin organizarea unor acţiuni de promovare şi evidenţiere a valorii sociale, culturale, politice şi economice a turismului.
Tema desemnată pentru acest an de către Organizaţia Mondială a Turismului pentru a marca evenimentul este "Turismul şi dezvoltarea comunităţii", în contextul în care acest domeniu este recunoscut, pe plan mondial, drept un instrument eficient pentru dezvoltarea teritorială. El creează totodată o serie de oportunităţi şi beneficii economice pe plan local, inclusiv pentru regiunile cu opţiuni limitate de dezvoltare.