05 MAI 2024 - Monitorul de Galați - Ediție regională de sud-est Galați Brăila Buzău Constanța Tulcea Vrancea
Modifică setările cookie-urilor
Monitorul de Galati iOS App Monitorul de Galati Android Google Play App
Conform oamenilor de ştiinţă, şoferiţele sunt mai predispuse implicării în accidente auto, relatează Daily Mail. Cercetătorii au studiat aproximativ 6,5 milioane de accidente auto şi au descoperit că accidentele între două femei şoferiţe sunt mult mai numeroase decât se aşteptau. Rezultatele sunt cu atât mai surprinzătoare dat fiind faptul că bărbaţii petrec mai mult timp la volan decât femeile. Bărbaţii conduc în medie 60% din timp, pe când femeile doar 40%. Michael Sivak, de la University of Michigan, a declarat: Rezultatele indică faptul că în anumite situaţii, accidentele dintre doi bărbaţi tind să fie într-un număr insuficient reprezentate iar cele în care sunt implicate femeile tind să fie supra-reprezentate”.
Dr. Sivak, împreună cu colegul său, Brandon Achoettle, au studiat date pe un eşantion naţional reprezentativ al accidentelor din rapoartele poliţiei din SUA din 1988 până în 2007. Aceştia se aşteptau să descopere că numărul accidentelor în care sunt implicaţi doi bărbaţi este mai mare de 36,2 procente, în timp ce accidentele dintre două femei ar număra 15,8 procente iar cele în care sunt implicaţi un bărbat şi o femeie un procent de 48. În schimb, au descoperit că în 20,5% dintre cazuri este vorba de accidente produse între două şoferiţe, în timp ce accidentele dintre doi şoferi de sex masculin sunt cu mult sub 31,9 procente. Accidentele dintre un şofer de sex masculin şi altul de sex feminin numără un procent de 47,6, aşa cum era de aşteptat. Oamenii de ştiinţă au descoperit de asemenea că femeile sunt mai predispuse decât bărbaţii să sufere un accident într-o intersecţie, maşinile acestora fiind adesea lovite pe partea stângă atunci când încearcă să vireze spre dreapta şi invers.
„Sunt trei factori dominanţi legaţi de şofer, aceştia incluzând probabilitatea de a fi în locul nepotrivit la timpul nepotrivit, competenţa proprie de a conduce şi competenţa de a şofa a celuilalt conducător implicat”, a explicat Michael Sivak.


Articole înrudite