O nouă cercetare pe tema activităţilor fizice, bazată pe informaţii obţinute de la peste un milion de persoane, a demonstrat că alergarea poate deveni contagioasă, informează Xinhua şi MedicalXpress.
Studiul, publicat în jurnalul ''Nature Communications'', a demonstrat că oamenii pot alerga mai mult, mai repede şi mai des atunci când prietenii lor distribuie pe reţelele de socializare performanţele obţinute în timpul exerciţiilor fizice.
Sinan Aral şi Christos Nicolaides din cadrul Massachusetts Institute of Technology au analizat datele adunate pe o perioadă de cinci ani de la 1,1 milioane de persoane — însumând în total 359 de milioane de kilometri. Alergătorii cuprinşi în studiu au folosit o anumită reţea de social media pentru distribuirea datelor înregistrate cu ajutorul aplicaţiilor de urmărire a activităţilor fizice.
''Informaţiile cuprind distanţa parcursă zilnic, durata şi ritmul, ca şi caloriile arse în timpul sesiunilor de alergare'', iar la încheierea unei sesiuni ''acestea erau imediat distribuite digital prietenilor alergătorului'', se arată în cercetare.
''A fi la curent cu performanţele prietenilor care aleargă, relevate prin mesajele distribuite prin reţelele de social media, poate reprezenta un impuls pentru a alerga mai mult, mai repede şi mai des'', susţine Sinan Aral.
Potrivit lui Aral, rezultatele studiului demonstrează ''puternice efecte contagioase''. ''O persoană poate fi inspirată să alerge, în medie, cu 0,3 kilometri mai mult în cazul în care prietenii săi parcurg un kilometru în plus, iar dacă aceştia aleargă cu zece minute mai mult acest lucru poate face pe cineva să parcurgă în alergare trei minute în plus'', notează autorii studiului.
În urma analizei datelor, s-a observat că acest tip de contagiune este mai pronunţată în rândul bărbaţilor, fapt ce s-ar putea explica prin faptul că aceştia au o fire mai competitivă. Ei sunt influenţaţi atât de femei cât şi de bărbaţi, după cum relevă studiul, în timp ce femeile sunt influenţate mai mult de femei.
În plus, cercetarea sugerează că alergătorii sunt mai influenţaţi în alegerile lor de prietenii ale căror performanţe sunt uşor mai slabe sau mai bune.