Dificultăţile de citire şi de pronunţie au fost considerate mult timp ca fiind legate, însă cercetători germani au descoperit în cadrul unui un nou studiu că cele două dizabilităţi sunt distincte, informează DPA. Ei eu identificat, în funcţie de dizabilitate, probleme diferite ale memoriei de lucru, care este responsabilă pentru stocarea pe termen scurt şi prelucrarea informaţiilor.
Copiii cu probleme de citire au deficite în partea memoriei care coordonează simultan diverse activităţi şi recuperează informaţii de la memoria pe termen lung, în timp ce copiii cu dificultăţi de scriere au adesea probleme cu "bucla fonologică", o parte a memoriei de lucru responsabilă pentru informaţiile verbale.
În cadrul studiului, care a durat mai mulţi ani, au fost testaţi 365 de copii cu dizabilităţi diferite, în timp ce o sută au servit ca grup de control.
Studiul a fost realizat de centrul de cercetare interdisciplinar IDeA, cu sediul la Frankfurt şi fondat de Institutul German pentru Cercetare Educaţională Internaţională, de Universitatea Goethe din Frankfurt şi Institutul Sigmund Freud.