Apple se pregăteşte să lanseze în septembrie 2025 noua generaţie de smartphone-uri iPhone 17, iar presa internaţională a început deja să contureze principalele noutăţi. Seria va aduce schimbări majore atât la nivel de design, cât şi în privinţa producţiei, marcând o etapă importantă pentru compania americană.
Conform tradiţiei, Apple va organiza evenimentul de prezentare în prima parte a lunii septembrie, cel mai probabil pe 9 septembrie 2025. Precomenzile ar urma să fie deschise pe 12 septembrie, iar telefoanele să ajungă în magazine începând cu 19 septembrie.
Noua gamă va fi compusă din patru versiuni: iPhone 17, iPhone 17 Air, iPhone 17 Pro şi iPhone 17 Pro Max. Linia „Plus” dispare, fiind înlocuită de modelul Air, care va fi mai subţire şi mai uşor, poziţionat între varianta standard şi modelele Pro.
Pentru prima dată, întreaga serie destinată pieţei americane va fi fabricată în India, nu în China. Mişcarea face parte din strategia Apple de a-şi diversifica lanţul de aprovizionare şi de a reduce dependenţa de producţia chineză.
Ce noutăţi se anunţă: ecrane LTPO cu ProMotion (120 Hz) pe toate modelele, cu diagonale de până la 6,9 inci pentru varianta Pro Max, cameră frontală de 24 MP - o îmbunătăţire semnificativă faţă de generaţiile actuale, încărcare rapidă MagSafe de 50 W şi o baterie optimizată pentru autonomie mai bună, Chipset A19 pentru modelele Pro şi Air, respectiv A18 pe alte versiuni, cu suport pentru Wi-Fi 7, memorie RAM de până la 12 GB pe modelele Pro, pentru a susţine funcţiile de inteligenţă artificială din noul iOS 26.
Apple ar putea renunţa la modulul pătrat pentru camere, optând pentru o aşezare orizontală. De asemenea, logoul companiei ar urma să fie repoziţionat mai jos, iar sistemul MagSafe să fie redesenat. În plus, Apple ar putea introduce un design combinat sticlă + aluminiu, pentru un echilibru între rezistenţă şi eleganţă.
Până la confirmarea oficială din partea Apple, toate aceste informaţii rămân la nivel de zvonuri bine documentate. Totuşi, dacă se confirmă, iPhone 17 ar putea fi una dintre cele mai mari schimbări de direcţie din ultimii ani pentru gigantul din Cupertino – atât prin introducerea noului model „Air”, cât şi prin mutarea producţiei în India.