19 APRILIE 2024 - Monitorul de Galați - Ediție regională de sud-est Galați Brăila Buzău Constanța Tulcea Vrancea
Modifică setările cookie-urilor
Monitorul de Galati iOS App Monitorul de Galati Android Google Play App
ACEA: Înmatriculările de autoturisme noi au crescut în Europa; România a raportat un avans de aproape 13%
ACEA: Înmatriculările de autoturisme noi au crescut în Europa; România a raportat un avans de aproape 13%

Înmatriculările de autoturisme noi în Europa (UE plus Marea Britanie și țările EFTA) au crescut cu 16,7% în iulie, comparativ cu perioada similară din 2022, a 12-a lună de creștere consecutivă, în urma îmbunătățirii cererii pentru vehicule electrice, arată datele publicate recent de Asociația Constructorilor Europeni de Automobile (ACEA), în timp ce România a raportat un avans de 12,7%.
Datele statistice sunt valabile pentru cele 27 de state membre ale Uniunii Europene, plus Marea Britanie și țările din Asociația Europeană a Liberului Schimb (EFTA), respectiv Islanda, Liechtenstein, Norvegia și Elveția.
Un număr de 1,02 milioane de autoturisme au fost înmatriculate în iulie în Europa, comparativ cu 875.844 unități în perioada similară din 2022. Vânzările de vehicule alimentate pe baterii au urcat cu 55,3%, în timp ce livrările de mașini alimentate pe motorină au scăzut cu 10%. Cota de piață a vehiculelor alimentate pe motorină a scăzut la 13,4%, de la 17,4% anul trecut.
În iulie, piața auto din România a înregistrat o creștere cu 12,7%, fiind înmatriculate 13.630 autoturisme, față de 12.099 vehicule în perioada similară din 2022. Vânzările de vehicule alimentate pe baterii au urcat cu 86,4%, în timp ce livrările de mașini alimentate pe motorină au crescut cu 19,8%, chiar dacă la nivel european livrările pe acest segment scad.
Primele cinci piețe europene au raportat creșteri semnificative în iulie: Marea Britanie (28,3%), Franța (19,9%), Germania (18,1%), Spania (10,7%) și Italia (8,7%), arată datele ACEA.
În iulie, cota de piață a mașinilor alimentate pe baterii a urcat la 13,6% (de la 9,8% în perioada similară din 2022). Pe locul doi se află vehiculele hibride plug-in, responsabile pentru 7,9% din vânzări. Mașinile pe benzină și motorină au reprezentat sub 50% din vânzări. În Europa, vânzările de mașini pe motorină au scăzut cu 9% în iulie, în pofida creșterilor din Slovacia (36,1%) și România (19,8%). În iulie, cota de piață a mașinilor pe motorină a scăzut la 14,1% (de la 17,9% în perioada similară din 2022).
În sectorul auto european sunt 13 milioane de angajați, iar 11,5% din totalul locurilor de muncă din industria UE sunt în sectorul auto.
Înmatriculările de autoturisme noi în Europa au crescut cu 17,5% în primele șapte luni din 2023, comparativ cu perioada similară din 2022. Un număr de 7,61 milioane autoturisme au fost înmatriculate în perioada ianuarie-iulie 2023 în Europa, comparativ cu 6,47 milioane în perioada similară din 2022.
Cele cinci mari piețe europene au înregistrat creșteri importante în primele șapte luni din 2023: Spania (21,9%), Italia (20,9%), Marea Britanie (19,6%), Franța (15,8%) și Germania (13,6%).
În perioada ianuarie-iulie 2023, piața auto din România a înregistrat o creștere cu 23,3%, fiind înmatriculate 87.275 autoturisme, față de 70.711 vehicule în perioada similară din 2022. Vânzările de vehicule alimentate pe baterii au urcat cu 62,6%, în timp ce livrările de mașini alimentate pe motorină au crescut cu 10,4%, scrie Agerpres.

AUTOR: Albert Gabriel OPRIȘAN


Articole înrudite